Matematičke priče pred spavanje mogu poboljšati matematičko pamćenje
Studija ukazuje na potencijalne obrazovne implikacije pozitivnog uticaja sna na učenje.
Džejn Spiler i Kamila Gilmor iz Centra za matematičku kogniciju Univerziteta Lafboro u Ujedinjenom Kraljevstvu istraživale su spoj spavanja i matematičkog pamćenja, zaključujući da spavanje nakon učenja popravlja pamćenje.
Njih dve su istraživale da li učenje složenih operacija množenja pre sna poboljšava pamćenje u poređenju sa učenjem u stanju rasanjenosti da bi otkrile kako san utiče na pamćenje matematičkih činjenica, naročito tablica množenja, piše Phys.org.
Studija je obuhvatila 77 osoba starosti 18-40 godina iz Ujedinjenog Kraljevstva. Svaki učesnik je učio složene operacije množenja u dve situacije: pre spavanja i ujutru.
Učesnici su imali bolje pamćenje nakon učenja pred spavanje nego nakon učenja u stanju rasanjenosti, uz umeren stepen efekta. Čak i kad su učesnici imali različite sposobnosti učenja, učenje pre spavanja je imalo pozitivan efekat na pamćenje, sa manjim stepenom efekta.
Studija ukazuje na potencijalne obrazovne implikacije pozitivnog uticaja sna na učenje. Pozitivan uticaj sna na učenje složenih operacija množenja mogao bi naročito biti koristan kod dece koja uče tablice množenja ili druge veštine matematičkog pamćenja, mada bi bilo zanimljivo videti kako bi matematička lekcija pred spavanje bila prihvaćena.
Iako san doprinosi pamćenju, taj proces možda zavisi od nepostojanja kontinuiranih spoljašnjih informacija. Za vreme sna, mozak možda fiksira nova saznanja zato što nema konkurencije. Nasuprot tome, mozak u budnom stanju može biti suočen sa konverzacijama, čitanjem ili gledanjem medija, pa čak i drugim materijalom za učenje.
Međutim, osim višečasovne meditacije između lekcija, mogućnost pronalaženja neke alternative za spavanje u cilju boljeg pamćenja možda je ograničena.
(Telegraf Nauka/Phys.org)