Ovako nešto nije viđeno ranije: Ogromno morsko stvorenje ubio jedan, pa jeo drugi predator

Tim istraživača analizirao je fosilne ostatke morske krave, a rezultati su otkrili mnogo lancu ishrane pre nekoliko miliona godina

Ne jedan, već dva različita predatora – krokodil i ajkula – napali su praistorijsku morsku kravu, pokazala je nova studija. Ovo otkriće daje naučnicima nova saznanja o drevnim stvorenjima i lancu ishrane pre nekoliko miliona godina, saopštio je akademski izdavač Taylor & Francis.

U studiji objavljenoj u Journal of Vertebrate Paleontology opisani su retki, dosad gotovo neviđeni tragovi ugriza dve različite životinje tokom ranog i srednjeg miocena, pre od 23 do 11,6 miliona godina.

Tragovi ugriza na lobanji sugerišu da je dugong morsku kravu, koja je pripadala sada izumrlom rodu Culebratherium, prvo napao drevni krokodil, a onda je jela i tigrasta ajkula (Galeocerdo aduncus) na prostorima današnje severozapadne Venecuele.

Jasan i dubok trag zuba na njušci morske krave sugeriše da je krokodil prvo pokušao da ugrize i uguši plen. Dva veća traga pokazuju da je krokodil onda vukao morsku kravu i ubio je na sličan način na koji to rade i današnji krokodili.

Trag otiska zuba tigraste ajkule nađen je na vratu i on pokazuje da je nakon ubistva bila i plen lešinara.

Tim eksperata sa Univerziteta u Cirihu, Prirodnjačkog muzeja Los Anđelesa, Venecuelanskog instituta Paleontološkog muzeja i Nacionalnog eksperimentalnog univerziteta Fransisko de Miranda naveo je da njihova otkrića pokazuju da je lanac ishrane pre više miliona godina bio nalik današnjem.

- Danas često vidimo predatore u divljini, nalazimo lešine plena na kojima se vidi da su oni izvor hrane i za druge životinje. Međutim, to se retko nalazi u fosilnim ostacima. Nismo bili sigurni koja životinja bi bila izvor hrane za više predatora. Naša ranija istraživanja pokazala su da je ulješuru lovilo više vrsta ajkula, a novo istraživanje pokazuje značaj morskih krava u lancu ishrane – rekao je Aldo Benites-Palomino, glavni autor studije i paleontolog Univerziteta u Cirihu.

Kako objašnjava, izazovno je uočiti razliku između tragova napada i tragova lešinarenja.

• Nemanja

29. avgust 2024. | 14:16

Znaju šta je ko jeo pre pet miliona godina,a nemaju pojma gde je Malezijski avion Budalaštine i skretanje pažnje sa bitnih stvari.