„NASA laže – Mars nije daleko, nalazi se u Kanadi“: Bizarne tvrdnje sa TikToka padaju posle prve provere

TikToker smatra da američka svemirska agencija laže da je poslala letelice do Crvene planete, već da je reč o snimcima sa arktičkog ostrva

NASA NASA uvek opremu testira na Zemlji, na ovoj slici reč je o pustinji u Oregonu, pre nego što je upotrebi van Zemlje... Foto: NASA Haughton-Mars Project / P. Lee / Ferrari / Profimedia

„Američka agencija NASA nije poslala rovere na Mars, već su slike koje objavljuje sa Crvene planeta u stvari nastale na kanadskom ostrvu Devon“. To tvrdi TikToker Drew_Truth. Naravno, s „dokazima“ koji su toliko ubedljivi i utemeljeni da ne mogu da izdrže ni prostu logiku, ni najosnovniju proveru.

- Tako ste sigurni da je NASA poslala rovere na Mars, koji je udaljen 199,35 miliona milja (320,8 miliona kilometara)? Mars nije tako daleko. Nećete mi verovati, ali ovo je jedna od prvih slika koja mi se pojavila kada sam pretraživao ostrvo Devon. Možete to da uradite i sami. Idite na Google Earth i ukucajte „Devon island“ – tvrdi Drew Truth.

Kada ode na ulični pogled na Devon on pokazuje fotografije kamiona, četvorocikala i opreme sa oznakama agencije NASA i navodi to kao dokaze da su roveri na Marsu laž. Onda dodaje i nekoliko slika za koje tvrdi da ih predstavljaju kao slike Crvene planete da bi završio sa prikazom jedne od sondi na Marsu – InSight. Tu naglašava deo slike sa obeleženim delovima koji pokazuju na kom smo sajtu, položaj Sunca i nemoguć položaj senke.

@komesmetaistina"NASA laže – Mars nije daleko, nalazi se u Kanadi“♬ original sound - udarac.istine

- Sve je gore i gore – dodaje.

Na kraju videa Drew Truth ima još jednu poslasticu za teoretičare zavera – spominje knjigu Vernera fon Brauna iz 1953 „Projekat Mars: Tehnička bajka“.

- On je 1953. pisao o tipu po imenu Ilon koji će kolonizovati Mars – dodao je TikToker, a onda zaključio:

- Našao sam Mars, on nije 199 miliona milja daleko, u Kanadi je.

Međutim, njegovi zaključci su besmisleni jer su zasnovani na poluinformacijama koje pokušava da predstavi kao apsolutnu istinu.

Prvo: da, ostrvo Devon zaista postoji. I nalazi se u Kanadi, u arktičkom krugu.

Drugo: prva slika koju je našao je jedna od najčešćih fotografija sa ovog ostrva. Na njoj je prikazan rover K10 Red, prototip rovera za planetarna istraživanja koji je u ovoj oblasti, koja najviše podseća na površinu Marsa, ispitivan. Slika je objavljena u studiji stručnjaka NASA iz 2012.

Treće: u pozadini se vidi ono po čemu je ostrvo i najpoznatije – istraživačka stanica Hafton Mars projekat (HMP). Taj naučni kamp je upravo „velika tajna“ koju misli da je otkrio kada preko Google Earth ili Google Maps „poseti“ ovo ostrvo. Da je Drew Truth kojim slučajem zaista doputovao do ovog udaljenog mesta, a da o njemu nigde nema nikakvih podataka, moglo bi da se učini da u njoj ima koje zrnce istine. Međutim, već samo to što je slike tog zabranjenog i tajanstvenog mesta pronašao prvo pretragom na najvećem internet pretraživaču, a zatim i na najpoznatijem programu za 3D prikaz Zemlje na osnovu satelitskih snimaka i snimaka sa tla, jasno govori da ne postoji ništa tajanstveno kada je reč o tome..

Upravo zbog toga oprema sa oznakom agencije NASA ne da ne predstavlja iznenađenje, već je sasvim očekivana. Istraživačka stanica HMP je na tom mestu u Arktiku od 2000. godine i tu, kako se naglašava na sajtu NASA, agencija testira opremu za surove uslove na Crvenoj planeti, jer je reč o nenaseljenom ostrvo sa vrlo hladnom klimom i pustinjom koji donekle nalikuju marsovskoj.

Još jedan ključan dokaz - fotografija sumnjive senke ispod sonde InSight na Marsu takođe nije istinita. U stvari, postoji na sajtu NASA, tj. na sajtu njene Laboratorije za mlazni pogon, samo nije reč o fotografiji već o umetničkoj viziji sonde. Objavljena je na tom sajtu 30. oktobra 2018, skoro mesec dana pre nego što je sonda sletela na Mars.

Kada je reč o drugim fotografijama, na njima nema nikakvih dokaza da ih je objavila NASA, pa ni da ih je neko poturio kao Mars, osim samog TikTokera.

Poslednja zanimljivost iz videa – spominjanje Ilona i kolonizacije Marsa u knjizi iz 1953. Da, tačno je da se u knjizi čuvenog nemačkog raketnog inženjera, koji je posle rata završio u SAD, zaista spominje čovek po imenu ili sa titulom Ilon na Marsu, ali to je tolika sitnica da bi trebalo da se smatra slučajnošću.

• Radoslav Jovanović

3. april 2024. | 09:42

Previše su se kompromitovali da bi im se verovalo.

• Dotur Luigi i AI

2. april 2024. | 16:44

У лажи су кратке ноге, али се не виде од фотомонтажа ?! Још једна теорија завере ?! П.С.- Ја не верујем да НАСА лаже ! Волео бих да грешим ! - каже пророк. (Dotur Luigi, amater 'astronom')

• Dotur Luigi i AI

3. april 2024. | 15:43

Мало је чудно да до сада има само 2(два) коментара теорије завериста, где су и остали који верују да је Земља равна плоча?!