Nova tehnologija pretvara slike u holograme, oživljavajući umetnost
Umetnici uvek tragaju za novim načinima da stvaraju i da se izraze. Rastuća tendencija je upotreba više slojeva providnih materijala, poput pleksiglasa, radi stvaranja slika sa stvarnom dubinom, transformišući dvodimenzionalne slike u trodimenzionalne iluzije koje izgledaju realističnije i življe. Međutim, mogu li ovi slojeviti radovi biti još imerzivniji?
Nova studija demonstrira proces transformacije višeslojne akrilne slike u punobojni, trodimenzionalni hologram. Pored izuzetnog načina za doživljaj umetnosti, ova tehnika obezbeđuje nov metod za prezervaciju i reprodukciju vrednih dela.
Istraživači su koristili sliku tigra poznatog kolumbijskog umetnika Josmana Botera. On je stvorio to umetničko delo slikajući akrilnim bojama na devet transparentnih slojeva pleksiglasa.
Istraživači su proces počeli sa digitalizacijom umetničkog dela snimajući svaki sloj u visokoj rezoluciji. Zatim su digitalni slojevi uneti u 3D kompjuterski grafički program i pažljivo raspoređeni kako bi odgovarali originalnim prostornim odnosima.
U sledećem koraku je virtuelna kamera napravila hiljade snimaka, sa lukom posmatranja digitalne verzije slike od 60 stepeni. Na kraju su ovi snimci uneti u holoprinter CHIMERA, koji je kodirao podatke radi proizvodnje punobojnog holograma na panelu od srebro-halida. Proces čuva prostorne i estetske kvalitete originalnog dela.
Kombinacija tradicionalne umetnosti sa naprednom optičkom tehnologijom donosi više koristi. Muzeji i galerije mogu da je upotrebe za izlaganje holograma umetničkih dela, omogućavajući posetiocima da ih vide i dožive na nove i drugačije načine, čineći umetnost pristupačnijom i privlačnijom.
Bonus je to što hologrami prevazilaze prostorna ograničenja većih eksponata. Takođe daju nov način za očuvanje višeslojnih dela, koja mogu biti teška za održavanje jer svaki sloj reaguje različito na faktore okruženja kao što su temperatura i vlažnost.
Naučnici kažu da nastavljaju dugu tradiciju koja je počela u renesansi korišćenjem tehnologije u cilju „reimaginacije percepcije“. Tokom renesanse, umetnici kao što je Filipo Bruneleski su pomoću linearne perspektive stvarali iluziju dubine. Ovaj novi pristup čuva to nasleđe koristeći holografiju radi stvaranja još uverljivijeg trodimenzionalnog iskustva.
(Telegraf Nauka/TechXplore)