Mikrobi koji jedu naftu preoblikuju kapljice optimizujući biorazgradivost

Francuski i japanski naučnici su otkrili da jedna vrsta mikroba koji jede naftu prepravlja kapljice optimizujući biorazgradivost. U okviru svoje studije oni su izolovali uzorke bakterije Alcanivorax borkumensis u laboratorijskim uslovima, dali im sirovu naftu i gledali kako zajednički jedu naftu što je brže i efikasnije moguće.

Prethodno istraživanje je pokazalo da postoje mnogi mikrobi koji žive u okeanu i hrane se naftom, uklanjajući naftu koja nije uklonjena ljudskim naporima. Prethodno istraživanje je takođe pokazalo da takvi mikrobi nisu sposobni da konzumiraju sirovu naftu dok se ne rasprši u kapljice, za šta može biti potrebno mnogo vremena, piše Phys.org.

U ovom novom poduhvatu, istraživači su pokušali da saznaju više kako morski mikrobi konzumiraju sirovu naftu. Radi toga su sakupili uzorke Alcanivorax borkumensis i testirali ih u laboratoriji.

Pod mikroskopom su videli da Alcanivorax borkumensis pravi biofilmove oko kapljica nafte – ali na dva načina. U jednom eksperimentu, uzorci Alcanivorax borkumensis koji ranije nisu bili izloženi sirovoj nafti dovedeni su do jednostavnih kapljica sirove nafte. Grupe bakterija okupile su se oko kapljice, formirajući sferu. Oblik sfere je postojao dok čitava kapljica nafte nije istrošena.

Međutim, kad su upotrebljeni uzorci sa iskustvom u konzumaciji sirove nafte, njihovo ponašanje je bilo mnogo naprednije. Prvo je, posle okupljanja oko kapljice, formirana sfera – ali su onda formirani prstasti izraštaji iz sfere, svaki potpuno pokriven bakterijama. Rezultat je bila mnogo brža, efikasnija konzumacija kapljice.

Istraživači pretpostavljaju da formiranje tih izraštaja stvara veću površinu izloženosti nafte, omogućavajući da više bakterija konzumira neftnu kapljicu istovremeno, naspram proste sfere, što rezultira bržom konzumacijom.