Neandertalski geni možda krivi za težak oblik kovida-19

Naučnici u Italiji otkrili su da je verovatnije da će ljudi sa varijantama neandertalskih gena biti hospitalizovani.

Istraživači kažu da je mnogo verovatnije da će ljudi oboleli od kovida-19 koji imaju izvesne genetske varijacije usled neandertalskog porekla iskusiti ozbiljne simptome koji zahtevaju hospitalizaciju, piše Business Insider.

Istraživači iz neprofitnog Instituta za farmakološka istraživanja „Mario Negri“ saoštili su da su ispitali DNK skoro 1.200 dobrovoljaca u provinciji Bergamo, koja je bila naročito teško pogođena u ranim danima pandemije.

Otkrili su da „neandertalski haplotip“, skup genetskih varijanata povezanih sa tim ljudskim pretkom, predstavlja „veliki genetski faktor rizika za težak kovid“.

Štaviše, otkriveno je da ljudi sa neandertalskim haplotipom imaju dvostruko veće šanse da razviju ozbiljnu pneumoniju i trostruko veće šanse da završe na respiratoru u jedinici intenzivne nege.

Na ovu vezu između zdravlja i neandertalske DNK ukazano je u drugim studijama. U junu je u žurnalu Molekularna biologija i evolucija ukazano na vezu između neandertalske DNK i genetskog poremećaja poznatog kao Dipitrenova bolest.

A u martu je studija u časopisu Nature takođe otkrila vezu između neandertalskog porekla i povećanog rizika od ekstremne imunske reakcije, ili citokinske oluje, zbog kovida-19.

(Telegraf Nauka/Business Insider)