Snimak iz svemira otkrio 4 kolonije: Ova stvorenja krila su se u ledu Antarktika

Bar neki od carskih pingvina pomeraju svoje kolonije zbog klimatskih promena

Carski pingvini Foto: Natalia del rio/Solent News & Photo Agency / Solent News / Profimedia

Satelitski snimci otkrili su četiri do sada nepoznate kolonije carskih pingvina na Antarktiku. Ova stvorenja, koja se smatraju ugroženima, najveća su od svih 17 vrsta pingvina. Mladunčad ležu na ledu, ali ako se on odvoji pre nego što se izglegnu, većina ih ugine.

Bar neki od carskih pingvina pomeraju svoje kolonije zbog klimatskih promena, pokazali su rezultati objavljeni danas, prenosi Phys.org.

Jedna kolonija blizu zaliva Hejli izgleda da se pomerila 30 kilometara ka istoku, rekao je Piter Fretvel, naučnik Britanskih istraživanja Antarktika. Kako kaže, nestabilni uslovi od 2016. doveli su do toga da ta lokacija bude opasna.

Carski pingvin Foto: Natalia del rio/Solent News / Shutterstock Editorial / Profimedia

- Carski pingvini dali su zadatak sami sebi da nađu stabilniji morski led - rekao je on.

Četiri nove kolonije verovatno su postojale godinama, ali ih naučnici ranije nisu primetili . Uglavnom je reč o malim kolonijama, sa manje od 1.000 parova sposobnih za razmnožavanje.

Carski pingvini Foto: Sebnem Coskun / AFP / Profimedia

Naučnici trenutno znaju za postojanje 66 kolonija carskih pingvina. Novootkrivene kolonije ne menjaju drastično broj ovih ptica. Veruje se da trenutno ima oko 300.000 parova.

- Nije jasno da li je neka od ovih kolonija nastala izdvajanjem grupa iz veće kolonije – rekao je Danijel Ziterbart, istraživač Okeanografskog instituta Vuds hol.

Zagrevanje, dodaje, znači da će sve više pingvina biti u pokretu.

Carski pingvini ili Aptenodytes forsteri su najviša i najteža vrsta pingvina. Ceo svoj život provode na Antarktiku, po čemu su jedinstveni. Odrasle jedinke su u proseku visoke 1,3 metra, a teške od 20 do 45 kilograma. Prostor koji naseljavaju nalazi se između 66. i 77. stepena južne geografske širine. Uglavnom se razmnožavaju na prostranim ledeim masama, do 18 kilometara udaljenih od obale.

(Telegraf Nauka/LiveScience)