Bio je ogroman, mogao je da se meri s tigrovima i lavovima: Neverovatna saznanja o džinovskim gepardima

Naučnici proučavali fosile vrste Acinonyx pleistocaenicus, izumrle pre oko 500.000 godina

Lav i tigar Foto: Volodymyr Burdiak / Alamy / Alamy / Profimedia

Naučnici su otkrili najveću vrstu geparda nakon analize fosila lobanje ovog ogromnog stvorenja. Kolosalni predator bio je velik koliko i najveće velike mačke danas i oko tri puta veći od današnjih geparda.

Vrsta Acinonyx pleistocaenicus lutao je Evroazijom pre između 1,3 miliona i 500.000 godina. Prvi put je opisan 1925, kada je otkriven deo vilice u severnoj Kini, piše LiveScience.

U novoj studiji, istraživači su analizirali te prve pronađene sa ostatke zajedno sa onim otkrivenim u Kini poslednjih godina i procenili su veličinu životinje u odnosu na veličinu lobanje, visinu kutnjaka i širinu koščane strukture koja povezuje lobanju i kičmu, što je najpreciznija predikcija telesne mase kod sisara. Oni su otkrili da je A. pleisocaenicus najverovatnije bio težak između 130 i 190 kilograma, što je veličina slična današnjom tigru i lavu.

Takođe, ovi džinovski gepardi bili su značajno veći od modernih geparda iz Afrike, koji imaju između 34 i 64 kilograma.

Svi proučavani fosili su stari otprilike 780.000 godina, a studija je objavljena u žurnalu Quaternary Science Reviews.

Veruje se da su ove džinovske životinje izumrle pre oko 500.000 godina zbog klimatskih promena, rekao je za LiveScience Kiđao Điangžo, paleontolog Kineske akademije nauka.

Na jednom nalazištu istraživači su identifikovali još jednu izumrlu vrstu geparda Acinonyx intermedius za koju misle da je odvojena vrsta, ne samo manji potomak A. pleistocaenicus. To sugeriše da je ogromna zver najverovatnije zamenjena manjom vrstom.

- Nadamo se da će naša studija dati više informacija o evoluciji i širenju geparda, naglašavajući uspeh ove vrste velikih mačaka u Evroaziji – rekao je Điangžo.

(Telegraf Nauka / LiveScience)

• Перагеније

6. jun 2024. | 16:12

Колики су тек били праисторијски лавови и тигрови...

• D

12. jun 2024. | 22:38

Nekako uvek kad se spomene ledeno doba, povežem sa potopom i Enohovom poslanicom. Imamo li sreću danas, što ne živimo medju svim tim praistorijskim životinjama ili ne?