Neverovatno stvorenje iz ćilibara: Nova vrsta pronađena u zapadnoj Indiji

Fosil lažne škorpije vrste Geogaranya valiyaensis otkriven je u fosilnoj smoli staroj 50 miliona godina

Paleontolozi su u ćilibaru starom oko 50 miliona godina, u zapadnoj Indiji, pronašli neverovatno stvorenje – dosad nepoznatu vrstu lažnih škorpija. Oni su opisali novi rod i novu vrstu zglavkara iz eocena u studiji objavljenoj u žurnalu Palaeontologia Electronica.

Lažne škorpije su red najranijih zglavkara koji su kolonizovali kopno na Zemlji tokom gornjeg devona. Ovaj red predstavlja više od tri odsto svih poznatih vrsta zglavkara, navodi Sci News.

- Lažne škorpije su drevni kopneni zglavkari, koji su morfološki slični pravim škorpijama, ali im fale rep i žaoka. Neke familije imaju poseban otrovni aparat u pedipalpima, koji su evoluirali odvojeno od onih kod škorpija ili pauka – rekao je dr Prija Agnihotri, naučnik Instituta za paleonauke DST-Birbal Sahni.

Neke novije studije, dodaje, podržavaju uključivanje lažnih škorpija u sestrinsku grupu škorpija.

- Zbog svojih osetljivih tela i veličine ovi fosili se uglavnom otkrivaju u ćilibaru, a ne u sedimentu. O sada je 29 vrsta lažnih škorpija dokumentovano u ćilibaru iz eocena – rekao je on.

Novootkrivena vrsta nazvana pripada maloj familiji Geogarypidae. Nazvana Geogaranya valiyaensis ima veliku sličnost sa modernim rodom Geogarypus iz Šrilanke, Indije i Nove Gvineje.

Veruje se da je reč o stvorenju koje je živelo u kori drveća i bilo veoma malo, u stvari reč je o najmanjem fosilu odrasle lažne škorpije otkrivenom u ćilibaru u Indiji.

Ćilibar u kome je stvorenje nađeno je star 50miliona godina.

(Telegraf Nauka / Sci News)