Mali i brzi mesožder trčao je preko drevnih dina u Brazilu: Otkrivena nova vrsta dinosaurusa

Vrsta Farlovichnus rapidus bila je velika kao današnja ptica seriema, odnosno od 60 do 90 centimetara.

Dinosaurus iz Brazila Mogući izgled vrste Farlowichnus rapidus... Ilustracija: Guilherme Gehr

Brazilski naučnici otkrili su novu vrstu dinosaurusa koja je živela u pustinji tokom ranog perioda krede, saopštila je danas Geološka služba te zemlje.

Nova vrsta, nazvana Farlowichnus rapidus, bila je mala brza životinja mesožder veličine današnje ptice karijami, odnosno od 60 do 90 centimetara.

Naučnici navode da je na osnovu velike udaljenosti između pronađenih otisaka stopala zaključeno da je to bio veoma brz gmizavac koji je trčao preko drevnih dina, prenosi Rojters.

Rani period krede je trajao pre između 100 i 145 miliona godina.

Fosilizovane „puteve“ dinosaurusa, kako ih naučnici nazivaju, prvi put su osamdesetih godina prošlog veka pronašli italijanski sveštenik i paleontolog Đuzepe Leonardi u današnjem gradu Ararakuara u državi Sao Paulo.

Leonardi je 1984. godine donirao jedan od uzoraka otiska Brazilskom muzeju nauka o Zemlji (MCTer) i oni se razlikuju od svih ostalih poznatih otisaka dinosaurusa.

Dinosaurus je nazvan po profesoru geologije i biologije na Purdju univerzitetu Džejmsu Farlou, koji je radio sa Leonardijem osamdesetih godina.

(Tanjug)