• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Deca uče da se pretvaraju ranije nego što se mislilo

Vreme čitanja: oko 2 min.

Istraživači iz Velike Britanije ispitali su 902 roditelja o njihovim mališanima, pokazala studija

  • 0
pretvaranje Foto: Shutterstock / Iren_Geo

Sposobnost da se pretvaramo je važna veština za život – bez obzira da li je reč o izmišljanju u detinjstvu ili lažiranju interesa za omiljenu TV seriju partnera. Tu veštinu ljudi uče iznenađujuće rano u životu, sugeriše nova studija objavljena u Cognitive Development.

Istraživači iz Velike Britanije ispitali su 902 roditelja iz Britanije, SAD i Australije o njihovoj deci, starosti do 47 meseci, piše Science Alert. Otkrili su da neki mališani mogu da se pretvaraju za potrebe igre već od 4 meseca starosti, dok je polovina njih sposobna da se pretvara do prve godine. Do 13 meseci starosti polovina dece ume i da prepozna pretvaranje.

- Naše istraživanje pokazuje da je pretvaranje kompleksan proces koji počinje da se razvija veoma rano u životu, pomaže u razvoju kognitivnih i društvenih osobina. Pretvaranje je ključni deo dečjeg učenja, kreativnosti, sticanja prijatelja i razumevanja drugih ljudi. Studija mapira različite faze razvoja ove veštine i njene tipove – rekla je Elena Hoicka, psihološkinja obrazovanja sa Univerziteta u Bristolu.

Pretvaranje postaje sofisticiranije kako deca stare. Hoicka i njena koautorka klinička psihološkinja Univerziteta u Oksfordu Eloiz Pruten, prijavljuju da pretvaranje počinje sa telom jer se deca pretvaraju da spavaju, na primer, a onda prelazi na gestove i akcije poput pranja zuba prstom, a onda se razvija do zamene predmeta kada, na primer, koriste bananu kao telefon.

Do druge godine deca razvijaju apstraktnije misli, otkrili su istraživači. U toj fazi mogu da se pretvaraju da rade nešto s čim nemaju nikakvog iskustva – da pilotiraju avionom ili rakerom.

Do treće godine koriste cela tela da se pretvaraju da su drugi ljudi, junaci iz crtaća, na primer, životinje ili drveće. Tada mogu da uključe i neobičan scenario poput imaginarnih prijatelja.

- Kako se razvijaju njihove jezičke sposobnosti, to im pomaže da se pretvaraju na nove načine i da imaju dobro osmišljene priče za to – rekla je Hoicka.

Kako dodaje, identifikovali su 18 tipova pretvaranja kod ispitane dece.

(Telegraf Nauka / Science Alert)

Video: Prof. Niki Ašer: Tehnologija nije ni dobra ni loša, zavisi od toga kako je koristimo

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Nauka Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>