Istraživanje imunoterapije ima potencijal da produži zdrav životni vek ljudi

Međunarodni istraživački tim je otkrio metod imunoterapije koji mogao produžiti zdravo starenje.

To istraživanje predstavlja inovativni metod za rešavanje zdravstvenih problema zbog loših stilova života, koji mogu oštetiti biomolekule i doprineti razvoju bolesti kasnije u životu.

Naučnici su razvili pristup koji uključuje navođenje imunog sistema da ukloni nakupljene proteine oštećene neaktivnim životnim stilovima, nezdravim dijetama, raznim stresovima i genetskim faktorima, osnovnim uzrocima starenja i bolesti povezanih sa starenjem, piše MedicalXpress.

Hronične bolesti povezane sa starenjem su veliki teret za zdravstvo. Stoga smo razvili originalni lek na bazi monoklonskih antitela koji pomoću imunskog sistema uklanja abnormalne proteine, obezbeđujući efikasan tretman za zdravstvene probleme povezane sa starenjem, kaže Njumen Sce, profesor zdravstvenih nauka na Univerzitetu Brok u Kanadi.

Tokom života, stresovi iz okruženja i fiziološka stanja uzrokuju biomolekularna oštećenja u tkivima. Jedna od tih promena, zvana isoDGR, izaziva hronično zapaljenje u telu i vodi ka degeneraciji tkiva.

Nekontrolisano hronično zapaljenje, pak, može da dovede do stanja kao što su kardiovaskularno oboljenje, rak, dijabetes tipa 2, artritis i Alchajmerova bolest.

Iako je akumulacija isoDGR identifikovana kao „molekularni sat“ starenja, nova studija kaže da moguće koristi od gađanja tih struktura specifičnim imunoterapijama ostaju uveliko nepoznate.

Naučnici su stvorili monoklonska antitela nazvana isoDGR-mAb. Ovi laboratorijski proizvedeni proteini treba da povećaju sposobnost imunog sistema da napada nezdrave ćelije ili abnormalne molekule. Takve imunoterapije se već koriste za tretiranje raznih kancera, autoimunih poremećaja i infektivnih bolesti.

Pomoću životinjskih modela je otkriveno da ti laboratorijski proizvedeni molekuli stimulišu imuni sistem da ukloni proteine koje je oštetio isoDGR. Tretman isoDGR-mAb ne samo da je udvostručio trajanje života, već je sačuvao funkcije ponašanja i koordinacije i smanjio proinflamatorne nivoe citokina u cirkulaciji i telesnim tkivima.

„Postojeći tretmani za bolesti povezane sa starenjem prvenstveno su usmereni na simptome. Naš tretman je fokusiran na osnovne uzroke hroničnih bolesti i trebalo bi da značajno produži zdrav život ljudi“, rekao je Sce.

On izučava bolesti koje nastupaju sa starenjem, naročito bolesti povezane sa mozgom i oštećenjem krvnih sudova. Njegova laboratorija razvija nove metode koje istražuju kako telesna tkiva propadaju tokom vremena i proizvodi nove lekove koji navode imuni sistem da eliminiše abnormalne biomolekule.

(Telegraf Nauka/MedicalXpress)