Kraljica meteorskih kiša obasjaće nebo u četvrtak: 150 zvezda padalica preletaće nas svakog sata

Meteorska kiša Geminida dostići će vrhunac 14. decembra u 20.27 sati

Geminidi Foto: Matic tojs Lomovek / Alamy / Alamy / Profimedia

Meteorska kiša Geminida može se videti na noćnom nebu od 4. do 20. decembra, ali u četvrtak će dostići vrhunac i obasjati nebo – do 150 "zvezda padalica" preletaće nas svakog sata. Kraljica meteorskih kiša videće se iz cele Evrope, a vrhunac će dostići 14. decembra u 20.27 po centralnoevropskom vremenu.

Kako će Mesec biti mlad i ispod horizonta, mesečina neće uticati na meteorsku kišu. Iako bi svetlosno zagađenje moglo da utiče na pogled, a i mnogo toga će zavisiti od oblaka na nebu, veruje se da će uslovi za posmatranje biti idealni.

Geminidi su jedan od najpouzdanijih velikih meteorskih rojeva. Za razliku od Perseida ili Leonida, koji su poznati vekovima, Geminidi su prvi put primećeni tridesetih godina 19. veka. Dok većina meteorskih rojeva ima kometu kao svoje matično telo, Geminidi dvoje orbitalne elemente dele sa asteroidom 3200 Faeton. Međutim, nije jasno da li je Faeton roditeljsko telo Geminida ili je nastao od drugog tela, od koga su i Geminidi.

- Za razliku od kometa, asteroidi ne razvijaju rep kada se približavaju Suncu i njihova kompozicija je drugačija. Međutim, naučnici i dalje ne znaju da li je Faeton asteroid – iako je građen kao asteroid, ne kreće se tako. Njegova orbita je veoma eliptična, kao da je kometa, pa zato neki naučnici misle da je reč o potpuno novoj klasi nebeskih tela – stenovitoj kometi – objašnjeno je iz Kraljevskog muzeja Griniča, piše Dejli mejl.

Meteori su veoma svetli i neobični su po tome što imaju više boja. Dok su obične zvezde padalice uglavnom bele, ovde se mogu videti žuti, zeleni, crveni i plavi meteori.

(Telegraf Nauka/Daily Mail)