Leti brzinom od 635.266 kilometara na sat: Sonda Parker je najbrži objekat koji je ljudska ruka napravila

Solarna sonda postavila je novi rekord, a tom brzinom put od Njujorka do Los Anđelesa prešla bi za nešto više od 20 sekudi

Parker, solarna sonda, Sunce Solarna sonda Parker... Foto: APL/NASA / Zuma Press / Profimedia

Solarna sonda Parker američke agencije NASA postavila je novi rekord – leti kroz Sunčev sistem brzinom od 635.266 kilometara na sat. Ovu brzinu dostigla je 27. septembra, kada je oborila prethodni rekord od 586.863 kilometra na sat i postala najbrži objekat koji je ljudska ruka napravila, piše Science Alert.

Kada bi neka letelica na Zemlji imala ovu brzinu, ona bi mogla da napravi 15 krugova oko planete za jedan sat ili da leti od Njujorka do Los Anđelesa za malo više od 20 sekundi.

Ne samo da je postavila novi rekord u brzini, već je sonda Parker napravila i rekord po blizini Suncu – stigla je na samo 7,26 miliona kilometra od usijane plazme naše zvezde.

Sonda je do sada napravila 17 krugova oko Sunca, a očekuje se da će napraviti još 7.

Solarna sonda Parker Foto: NASA`s Goddard Space Flight Center/Joy Ng/Cover Images/INSTARimages.com / INSTAR Images / Profimedia

Najnoviji rekord sonda Parker napravila je zahvaljujući gravitaciji Venere, kraj koje je prošla krajem avgusta.

Kako se navodi, sonda je i dalje u dobrom stanju imajući u vidu da se često nalazi na temperaturama od oko 1.400 stepeni. Instrumenti uspevaju da rade zahvaljujući jakoj zaštiti, koja im omogućuje da rade u okruženju nalik tipičnim sobnim temperaturama na Zemlji.

Solarna proba Parker lansirana je ka Suncu u avgustu 2018. Ima zaštitu od toplote i radijacije, a 5. septembra 2022. prošla je kroz koronalnu eksploziju i snimila ceo događaj, o čemu je Telegraf Nauka pisao.

(Telegraf Nauka/Science Alert)