Ovaj video oduzima dah: Neverovatan trodimenzionalni pogled kroz svemir i vreme

Fotografija rađanja male zvezde svemirskog teleskopa Džejms Veb Neverovatna fotografija rađanja zvezde objavljena u čast prve godine rada Svemirskog teleskopa Džejms Veb... Foto: NASA, ESA, CSA, STScI, Klaus Pontoppidan (STScI)

Naučnici su napravili neverovatan trodimenzionalni video najnovijeg pogleda na drevne galaksije svemirskog teleskopa Džejms Veb, objavio je Futurism.com. Tim istraživača pri Naučnom institutu svemirskog teleskopa koristio je podatke iz CEERS (Naučno istraživanje rane kosmičke evolucije) da napravi kratak video.

Klip je napravljen tako da vodi gledaoca kraj hiljada galaksija u sazvežđu Velika kola, čime je vratila vreme unazad i to brzinom od 200 miliona svemirskih godina po sekundi. Na kraju videa stiže se do Mejsine galaksije, koja je 13,4 milijardi svetlosnih godina udaljena od Zemlje, što znači da se baca pogled na svetlo koje je nastalo samo 390 miliona godina nakon Velikog praska.

Teleskop Džejms Veb već je snimio neke od najstarijih primećenih galaksija otkako je pre samo godinu dana počeo svoju misiju.

- Ova opservatorija otvorila je ceo ovaj period za nas i omogućila nam je da ga proučavamo. Ranije nismo mogli da posmatramo galaksije poput Mejsine jer nismo mogli da ih vidimo. Sada možemo da ih pronađemo, možemo da otkrijemo od čega su napravljene i da li se razlikuju iz obližnjih galaksija – rekla je u saopštenju Rebeka Larson, istraživač sa Instituta za tehnologiju u Ročesteru.

Teleskop je do sada otkrio supermasivne crne rupe u najstarijim poznatim galaksijama u svemiru, a tek je počeo. Pre samo dva dana, u utorak, NASA je u čast godinu dana rada teleskopa objavila neverovatnu fotografiju rađanja zvezde veličine Sunca.

Mejsina galaksija nazvana je tako po ćerki Stivena Finklstajna, glavnog istraživača CEERS i istraživača Univerziteta Teksasa u Ostinu.

(Telegraf Nauka/Futurism.com)