Naučnici oko 20 minuta razgovarali s grbavim kitom: Da li su im ogromna stvorenja zaista nešto rekla?

Tim istraživača veruje da ako budu uspešno razvili sistem za komunikaciju sa morskim sisarima, moći će da se pripreme i za komunikaciju sa vanzemaljcima

Grbavi kit Foto: Sarah Schoen / Zuma Press / Profimedia

Tim naučnika sa Instituta SETI, Univerziteta Kalifornije u Dejvisu i Fondacije za kitove Aljaske imali su „blizak susret treće vrste“ s grbavim kitovima. Oni su uspeli da oko 20 minuta „razgovaraju“ sa ovim ogromnim morskim sisarima na „jeziku grbavih kitova“, navodi Phys.org, a cilj istraživača je da učenjem komunikacije s inteligentnim okeanskim stvorenjima razviju sistem za komunikaciju sa vanzemaljcima.

Naučnici su bili na brodu u blizini kita starog 38 godina po imenu Tvejn kada su pustili zvuk kakav ispuštaju kitovi. Tvejn je odgovorila na svaki takav zvuk i onda kružila oko broda. Sve to je trajalo oko 20 minuta.

- Verujemo daje ovo prvi ovakav pokušaj komunikacijske razmene između ljudi i grbavih kitova na njihovom jeziku – rekla je glavna autorka studije dr Brenda Mekovan, profesorka Univerziteta Kalifornije u Dejvisu.

Iako ona i njen tim znaju da je zvuk koji su pustili kitu neka vrsta pozdrava, otpilike njihov pandan za „Zdravo“, u stvari nemaju predstavu da li im je kit zaista nešto rekao.

- Grbavi kitovi su ekstremno inteligentni, imaju kompleksan socijalni sistem, prave oruđe (mreže mehurića) za hvatanje ribe, komuniciraju intenzivno… - rekao je dr Fred Šarp, koautor studije i član Fondacije za kitove Aljaske.

Iako naučnici još ne razumeju kitove, veruju da je moguće da će uskoro uspeti u tome i to pomoću matematičke teorije informacija, koju je razvio inženjer Klod Šenon. Prema toj teoriji, signali se analiziraju kako bi se otkrila količina informacija koju sadrže i kako te informacije mogu da se poklapaju u različitim signalima.

Grbavi kit Foto: Tim Burgess/Solent News / Shutterstock Editorial / Profimedia

Upravo zbog toga, ovaj eksperiment s grbavim kitom samo je početak razvoja sistema za komunikaciju sa vanzemaljcima.

- Zbog trenutnih ograničenja u tehnologiji, važna pretpostavka u potrazi za vanzemaljcima je da će oni biti zainteresovani za ostvarivanje kontakta. Ovu pretpostavku potvrđuje ponašanje grbavih kitova – rekla je dr Lorens Dojl, koautor studije sa Instituta SETI.

Iako se u studiji ne spominje veštačka inteligencija (AI), naučnici veruju da bi upravo ona mogla u budućnosti da im pomogne u prevođenju zvukova koje grbavi kitovi ispuštaju. A prevođenje jezika životinja bi bio samo prvi korak kako bi se razvili sistemi za neko buduće prevođenje jezika vanzemaljaca.

• Ствар разума

4. januar 2024. | 14:14

Ми треба да чувамо нашу планету да је не уништимо а већ смо на озбиљном путу да то учинимо, а не да трагжимо ванземаљце за које не могжемо знати ни какви би могли бити - од куда знате да нас баш они неби уиштили. А комуникација са китовима је веома похвално изтрагживање али поради очувања еко система, а и што је занимљиво само по себи, а не тамо неки који су ко зна где у дубини космикчког океана.

• Перагеније

4. januar 2024. | 15:58

Јесу, рекли су им, али није за јавност.

• Mirko&Славко

4. januar 2024. | 16:45

U Zvezdanim stazama je već objašnjeno zašto će grbavi kitovi i komunikacija s njima biti ključ za spas planete. "Ko ima uši, neka čuje", što bi rekli.