Mala Rubi postala deo naučne istorije: Na plaži pronašla stvorenje dugo kao dva autobusa

Jedanaestogodišnja devojčica, uz pomoć oca, naišla na delove vilice reptila nazvanog Ichthyotitan severnensis

Ichthyosaur Jedna od vrsta ihtiosaurusa... Foto: Laurent Garbay/University of Bonn/Cover Images/INSTARimages.com / INSTAR Images / Profimedia

U neobičnom obrtu sudbine, jedanaestogodišnja Rubi Rejnolds postala je deo naučne istorije kada je, uz podršku svog oca, otkrila fosil ogromnog praistorijskog morskog reptila na plaži u Somersetu.

Njeno otkriće, koje se sastojalo od delova vilice reptila, na kraju je dovelo do revolucionarnog otkrića koje bi moglo promeniti naše razumevanje drevnog sveta, prenosi BBC.

- Bilo je toliko uzbudljivo otkriti deo ovog gigantskog ikteozaura. Veoma sam ponosna što sam imala ulogu u naučnom otkriću poput ovog - rekla je Rubi Rejnolds.

Kosti koje je ona pronašla pripadale su praistorijskom morskom reptilu poznatom kao ikteozaur, koji je bio dug koliko i dva autobusa. Pretpostavlja se da je ovaj reptil živeo pre 202 miliona godina, u isto vreme kada i dinosauri.

Nakon pronalaska prvog dela, Rubi i njen otac pozvani su da se pridruže timu naučnika koji su dalje istraživali fosil. Konačno, u oktobru 2022. godine, pronađeni su dodatni delovi vilice koji su se savršeno uklopili, omogućavajući timu da rekonstruiše fosil.

- Ovo je bila neviđena prilika za Rubi da se pridruži mom timu i pomogne u proučavanju i opisivanju ovog fosila, uključujući i davanje imena. Ona sada ima status naučnika, što je zaista retko za osobu njenih godina - rekao je dr Den Lomaks, naučnik koji je bio deo istraživačkog tima.

Tim je nazvao stvorenje Ichthyotitan severnensis, što znači gigantski riblji gušter Severna, kako bi označili ovo revolucionarno otkriće. Možda će jednog dana uzorak koji je pronašla biti imenovan u čast Rubi.

Ovo otkriće ne samo da je proširilo naše znanje o drevnom svetu, već je i istaklo važnost amaterskih kolekcionara fosila poput Rubi i njenog oca.

- Porodice i različiti ljudi mogu napraviti neverovatna otkrića. Ne morate biti svetski stručnjak. Dok god imate malo strpljenja i oštro oko, možete napraviti otkriće - istakao je dr Lomaks. Fosil će uskoro biti izložen javnosti u Bristolskom muzeju i galeriji umetnosti, pružajući priliku ljudima da se dive ovom neverovatnom otkriću i otkriju više o drevnom svetu koji nas okružuje.

(Telegraf Nauka / BBC)