Džinovska zver bila je mršavija i duža nego što se mislilo: Nova otkrića o veličini megalodona

Realnost je da nam je potrebno da otkrijemo bar jedan kompletan skelet megalodona da budemo sigurniji u pravu veličinu i oblik tela ove životinje, kažu paleontolozi

Megalodon Kako je mogao da izgleda megalodon... Ilustracija: Hugo SALAIS / AFP / Profimedia

Megalodon, ogromna praistorijska ajkula, verovatno je bila mršavija nego što se dosad mislilo, pokazalo je novo istraživanje. Ova džinovska zver ranije je rekonstruisana donekle kao veća verzija velike bele ajkule, ali su nove analize mera nepotpunih fosila pokazala da je verovatno izgledala drugačije – da je imala duže i uže telo, piše Gardijan.

- Naša studija pokazuje da moderna velika bela ajkula nije nužno dobro poređenje za neke aspekte biologije megalodona, uključujući i veličinu. Realnost je da nam je potrebno da otkrijemo bar jedan kompletan skelet megalodona da budemo sigurniji u pravu veličinu i oblik tela ove životinje – rekao je prof. Kenšu Šimada, paleobiolog na Univerzitetu Dipol univerziteta i glavni istraživač studije.

U žurnalu Palaeongologia Electronica, Šimada i njegove kolege pišu da su ranije studije procenjivale da je dužina kičmenog stuba nepotpunog fosila megalodona 11,1 metar. Druge studije, međutim, veruju da je isti fosil imao dužinu od 9,2 metra.

megalodon zub ajkula ilustracija Foto: Pixabay/ Ilustracija

- Uže telo bi značilo da megalodon nije bio tako moćan plivač kao što su moderne velike bele ajkule. To je u skladu sa studijama koje pokazuju da je to bila ajkula koja je sporo krstarila morem tragajući za plenom, a onda započinjala svoj eksplozivni napad. Reč je o jednom od najvećih mesoždera koji je ikad živeo, pa je otkriće biologije megalodona zanimljivo za shvatanje uloge velikih mesoždera u evoluciji morskog ekosistema i kako je njegovo izumiranje uticalo na današnje okeane – kaže Šimada.

Prof Džon Hačison sa Kraljevskog veterinarskog koleža, koji je radio na nekim od ranijih studija o megalodonu, kaže da ova studija ne ruši hipotezu o tome da je megalodon bio jedan od najvećih okeanskih predatora.

- Ova životinja bila je potpuno zastrašujuća – rekao je on.

(Telegraf Nauka/The Guardian)