Kompjuterska igra pomogla đacima da bolje prepoznaju lažne vesti
Neobična studija Univerziteta u Upsali pokazala kako pomoći učenicima da shvate razliku između istinitih vesti i dezinformacija
Kompjuterska igra pomogla je srednjoškolcima da bolje shvate razliku između pouzdanih i lažnih vesti. To je pokazala studija istraživača sa Univerziteta u Upsali.
- Ovo je važan korak opremanju mladih sa alatima koji su im potrebni za funkcionisanje u svetu punom dezinformacija. Svi mi moramo da postanemo bolji u identifikovanju manipulativnih strategija jer je skoro nemoguće golim okom prepoznati lažne videe i slične dezinformacije koje stvara veštačka inteligencija – rekao je Tomas Nigren, profesor obrazovanja na Univerziteteu u Upsali, prenosi Phys.org.
Zajedno sa još troje istraživača, on je sproveo studiju u kojoj je učestvovalo 516 đaka iz četiri različite srednje škole. Rezultati su objavljeni u Journal of Research on Technology in Education. Ispitivana je igra Bad News (u prevodu Loše vesti) u učionicama.
Igru su osmislili stručnjaci za istraživanje i učenje korisnika kako da prepoznaju lažne vesti, a igrač ima ulogu osobe koja širi dezinformacije. Đaci su igrali igricu ili individualno, u parovima ili celo odeljenje zajedno i sva tri metoda su imala pozitivan efekat. To je iznenadilo istraživače jer su oni verovali da će đaci više naučiti ako rade zajedno.
- Đaci su poboljšali sposobnost da prepoznaju manipulativne tehnike u postovima na društvenim mrežama i da razlikuju pouzdane i lažne vesti – rekao je Nigren.
Studija je pokazala da su đaci koji su imali pozitivan stav prema pouzdanim novinskim sajtovima bili bolji u prepoznavanju dezinformacija. Takmičarski elementi igre bili su posebno bitni u privlačenju učenika da se bave ovom temom.
(Telegraf Nauka / Phys.org)