Prizor iz svemira od koga zastaje dah: Astronaut snimio neverovatan zalazak Meseca

Metju Dominik napravio je neverovatne fotografije iz Međunarodne svemirske stanice

Astronaut američke agencije NASA Metju Dominik snimio je prizor iz svemira od koga zastaje dah – Mesec zalazi dok se Zemlja kupa u neverovatnim crvenim i zelenim aurorama.

- Tajmleps Meseca kako zalazi iza crvenih i zelenih aurora, a to prati izlazak Sunca koji osvetljava Sojuz svetloplavom bojom. Aurore su neverovatne ovih nekoliko dana. Sjajan tajming za isprobavanje novog objektiva koji je nedavno stigao letelicom Signus – napisao je Dominik na Iksu (nekadašnjem Tviteru).

On je dao i specifikacije nastanka tajmlepsa: objektiv žižne daljine 15 milimetara, otvor blende 1,8, ekspozicija trećinu sekunde i interval snimanja pola sekunde.

Za ovakve aurore ovih dana zaslužna je serija solarnih eksplozija nakon koje su geomagnetne oluje pogodile Zemljinu atmosferu.

Metju Dominik je na Iks postavio i nekoliko pojedinačnih fotografija sa Međunarodne svemirske stanice od kojih je napravio tajmleps.