Neverovatna fotografija Meseca i Zemlje: Uspešna misija kineskih satelita

Mesec Foto: Pu Xiaoxu / Xinhua News / Profimedia

Kineski lunarni sateliti – Ćećjao-2, Tijandu-1 i Tijandu-2 – započeli su testiranja komunikacije i navigacije za buduće misije. Oni su komandi poslali i izuzetno zanimljivu fotografiju Meseca sa Zemljom u pozadini, piše LiveScience.

Mesec Foto: China National Space Administration / Xinhua News / Profimedia

Sva tri satelita lansirana su na raketi-nosaču „dugi marš 8“ 19. marta, a ušli su u lunarnu orbitu 12. aprila.

- Nacionalna svemirska administracija objavila je da su sateliti u lunarnoj orbiti, koje je napravila Akademija kineskih vazdušno-kosmičkih nauka i tehnologije, završili su testove komunikacije iz orbite. Posle procene sateliti rade normalno i obavljaju zadatke misije. Oni mogu da omoguće komunikacije za četvrtu fazu projekta lunarnih istraživanja. Misija je potpuni uspeh – navela je kineska svemirska agencija CNSA.

Kina je poslednjih 20 godina mnogo pažnje posvetila lunarnom programu, pa su 2007. postali tek treća zemlja kojoj je uspelo da spusti letelicu na Mesec (posle SAD i SSSR) i prva koja je to uradila u 21. veku. (Prošle godine to je uspelo Indiji, a ove i Japanu.) CNSA planira da na lunarnu površinu pošalje još nekoliko sondi, a zatim da tokom sledeće decenije pošalje i čoveka na Zemljin satelit.

(Telegraf Nauka / LiveScience)