„Živimo u stalnom stanju uzbuđenja zbog detalja na slikama“: Neverovatne fotografije 19 spiralnih galaksija

Izvanredne slike su deo velikog i dugoročnog projekta PHANGS, koji podržava više od 150 astronoma širom sveta

Spiralne galaksije Foto: NASA, ESA, CSA, STScI, Janice Lee (STScI), Thomas Williams (Oxford), PHANGS Team, Elizabeth Wheatley (STScI)

Spiralne galaksije su neverovatne i hipnotišuće, a svemirski teleskog Džejms Veb doneo je neverovatan set veoma detaljnih fotografija 19 spiralnih galaksija. Te slike, koje je objavila američka svemirska agencija NASA, mogle bi da prošire znanja naučnika o evoluciji zvezda.

Fotografije su deo velikog i dugoročnog projekta PHANGS, koji podržava više od 150 astronoma širom sveta.

PHANGS je do sada imao dosta podataka teleskopa NASA, teleskopa Evropske južne opservatorije i teleskopa u Atakami. Ipak, Džejms Veb opremljen je instrumentima koji, zahvaljujući infracrvenim kamerama, mogu da detektuju još starije i dalje objekte nego raniji teleskopi.

- Vebove fotografije su izvanredne. One su zadivljujuće čak i onim istraživačima koji su studirali ove iste galaksije već decenijama. Mehuri i vlakna su snimljeni do najmanjih detalja koji su do sada viđeni, pričaju nam priču o ciklusu nastanka zvezda – rekla je Dženis Li, projektni naučnik Naučnog instituta za svemirski teleskop u Baltimoru.

- Čini mi se da naš tim živi u konstantnom stanju uzbuđenja zbog količine detalja na ovih slikama – rekao je Tomas Vilijam, istraživač Univerziteta Oksford.

Vebove fotografije prikazuju velike, sferične omotače u gasu i prašini.

- Ove rupe možda su nastale eksplozijom jedne ili više zvezda, pa je to stvorilo džinovske rupe u međuzvezdanom materijalu – rekao je Adam Liroj, profesor Državnog univerziteta Ohaja u Kolambusu.

(Telegraf Nauka/NASA)