NASA je upravo snimila nešto veoma čudno na Marsu: Milioni širom sveta će prepoznati o čemu je reč

Rover Kjuriositi fotografisao je stene, a među njima se vidi i jedna koja nalikuje čuvenom simbolu

Mars Neobična fotografija sa Marsa... Foto: NASA/JPL-Caltech

„Da li je neko zaboravio komunikator na Marsu?“ Ovo je pitanje koje su postavili mnogi širom sveta nakon što je američka svemirska agencija NASA objavila je neobičnu fotografiju sa Marsa na kojoj se vidi oblik poznat milionima obožavalaca serijala „Zvezdane staze“, piše Space.com.

Zvezdane staze Snimak stene sa Marsa i simbol „Zvezdanih staza“... Foto: NASA/JPL-Caltech; CBS / Ferrari / Profimedia

Fotografiju je napravio rover Kjuriositi, a u gomili stena vidi se jedna koja nalikuje simbolu Zvezdane flote, imaginarnoj vojno-istraživačkoj organizaciji kojoj pripadaju posade Enterprajza i ostalih svemirskih brodova u jednoj od najuspešnijih naučno-fantastičnih franšiza.

Zvezdane staze Posada Enterprajza u originalnoj seriji „Zvezdane staze“... Foto: Sunset Box / Allpix Press / Profimedia

Ovaj simbol može se videti na grudima junaka „Zvezdanih staza“ poput kapetana Džejmsa Kirka (Vilijam Šatner) i Spoka (Lenard Nimoj) još od 1966, a od 1987. i pojave kapetana Žan-Luk Pikarda (Patrik Stjuart) i serije „Zvezdane staze: Sledeća generacija“ predstavlja ne samo simbol flote, već i komunikator.

NASA je neverovatnu sliku objavila na sajtu za sirove fotografije sa rovera Kjuriositi. Napravljena je levom navigacionom kamerom na Marsu 9. januara.

Zvezdane staze Posada Enterprajza iz serijala „Zvezdane staze: Sledeća generacija“... Foto: The Hollywood Archive / Hollywood Archive / Profimedia

Astronom amater Skot Atkinson primetio je simbol i našalio se na platformi Iks, nekadašnjem Tviteru.

- Verujem da su se fanovi „Zvezdanih staza“ u timu Kjuriositija kezili kao Češirska mačka kada im se ova slika pojavila na ekranu – napisao je on.

Ovo nije prvi put da je NASA objavila da je na Marsu snimila oblik koji podseća na simbol „Zvezdanih staza“. Sličnu formaciju u peščanim dinama Crvene planete snimio je i Orbitalni istraživač Marsa (MRO) 22. aprila 2019.

(Telegraf Nauka/Space.com)

• Дубоко, дубоко

28. januar 2024. | 22:06

Мене више занима фотографија на којој цео пејзаж личи на дно онога што је некад покривала вода, међутим, то могу направити и ветрови Марса, и вероватно је тако.