Senzacija: Novi svemirski trijumf najmnogoljudnije zemlje sveta! Indijska sonda stigla na konačno odredište

A. I.

Letelica Aditja-L1 došla do tačke u svemiru odakle će moći neprekidno da posmatra Sunce

ISRO, lansiranje letelice Lansiranje letelice koja je ponela sondu za proučavanje Sunca u svemir... Foto: R. Satish BABU / AFP / Profimedia

Prva indijska misija za posmatranje Sunca stigla je na svoje konačno odredište, do tačke u svemiru odakle će moći neprekidno da posmatra Sunce. Letelica Aditja-L1 je putovala četiri meseca od poletanja 2. septembra 2023, prenosi BBC.

Indijska svemirska istraživačka organizacija (ISRO) lansirala je Aditju-L1 samo nekoliko dana nakon što je Indija ušla u istoriju postavši prva zemlja koja je uspešno prizemljila sondu blizu južnog pola Meseca, a tek četvrta, posle SAD, SSSR i Kine, kojoj je uopšte uspelo da spusti letelicu na lunarnu površinu.

Premijer najmnogoljudnije zemlje sveta Narendra Modi rekao je da je misija značajan i izuzetan podvig.

- To je svedočanstvo izuzetne posvećenosti naših naučnika u realizaciji jedne od najkompleksnijih i najsloženijih svemirskih misija - napisao je Modi na platformi X (Tviter).

Prva indijska svemirska misija za proučavanje najvećeg objekta Sunčevog sistema nazvana je po Suriji - hinduističkom bogu Sunca, koji je takođe, poznat kao Aditja.

L1 označava Lagranžovu tačku 1, tačno mesto između Sunca i Zemlje gde je letelica sada stigla.

Prema Evropskoj svemirskoj agenciji, Lagranžova tačka je mesto gde se gravitacione sile dva velika objekta, kao što su Sunce i Zemlja, međusobno poništavaju, omogućavajući letelici da "lebdi".

Sunce Foto: NASA Solar Dynamics Observatory/Cover Images/INSTARimages.com / INSTAR Images / Profimedia

L1 se nalazi 1,5 miliona kilometara od Zemlje, što je jedan odsto udaljenosti Zemlja-Sunce.

Opservatorija teška 1.480 kilograma ima sedam instrumenata, a četiri su posvećena direktnom posmatranju solarne aktivnosti. Dva uređaja su rendgenski spektometri koji služe za proučavanje solarnih baklju, jedan je koronagraf koji će stalno snimati Sunce i jedan služi za merenje radijacije. Od preostala tri uređaja, dva služe za proučavanje Sunčevih vetrova, a jedan je magnetometar koji meri magnetno polje. Aditja-L1 košta 45 miliona dolara i na njoj se radi već 15 godina.

(Telegraf Nauka/Tanjug)

• Bojan

9. januar 2024. | 16:41

To što je njhova letwlica otisla da posmatra sunce nije nista naspram dizanja iz mrtvih druga Tita i da postane predsednik Srbije e lada se to bude desilo tada će i Indija i Kina i Rusija i USA da odu negde sa nase majčice zemlje . Ne bih vas vise zadrzavao .