Mars je bio preplavljen rekama: Novi dokazi rovera Kjuriositi o uslovima za život na Crvenoj planeti

U istraživanju korišćene slike sa Marsa, skenovi stena ispod Meksičkog zaliva i kompjuterske simulacije

Kjuriositi, Mars, život AI će analizirati podatke koje je prikupio rover Kjuriositi... Foto: CNP / INSTAR Images / Profimedia

Zahvaljujući kombinaciji slika koje je napravio rover Kjuriositi američke agencije NASA, skenova stena ispod Meksičkog zaliva na Zemlji i kompjuterskih simulacija geolozi su otkrili ostatke nekadašnjih reka u više kratera na Marsu, piše Space.com.

Tim istraživača koji je proučavao podatke iz kratera Gejl koje je poslao Kjuriositi otkrio je dokaze da su reke nekad postojale na Crvenoj planeti, kao i da su verovatno bile češća pojava nego što se pretpostavljalo.

- Otkrivamo dokaze da je Mars verovatno bio planeta reka – rekao je Bendžamin Kardenas, geonaučnik sa Državnog univerziteta Pensilvanije i glavni autor studije objavljene u Geophysical Research Letters.

Na Zemlji reke su važne za cikluse koji imaju pozitivan uticaj na život. Otkriće dodatnih dokaza o nekadašnjem postojanju reka na Marsu može biti dobar znak u potrazi za znacima života na ovoj planeti.

- Naše istraživanje pokazuje da je Mars možda imao mnogo više reka nego što se ranije mislilo, a to daje optimizam u potrazi za ostacima života na Marsu. To nam pokazuje da je veći deo planete nekad imao uslove za život – rekao je Kardenas.

Kjuriositi je ranije procenio da je krater Gejl, prečnika 154 kilometra, nekad bio ispunjen vodom u tečnom stanju.

(Telegraf Nauka/Space.com)

• Deki

25. oktobar 2023. | 18:29

Zaludni naučnici i njihov rover Radoznali procenili da je Mars nekada bio pun reka! Valjda je onda i bio neki život u tim rekama i oko njih, biljni pa i životinjski, valjda bi ostao neki fosil ili neki trag da je nekada tu nešto živelo. Na žaliost to je samo pusta želja i hvatanje za slamku da je na Marsu bilo života. To je obična kamenčina. Život na Zemlji je jedinstven, nema drugog, sami smo u Svemiru jer suprotnih dokaza nema. Oni što veruju da su vanzemaljci i NLO svuda oko nas pa zar za 100 godina koliko se o tome priča neka superinteligentna bića udaljena npr 20.000 svetlosnih godina tu su i kriju se decenijama.