Slika koja oduzima dah: Ružičasti sjaj magline i plavičasti kontrast

Ova fotografija neba je nastala kao deo većeg istraživanja ESO pomoću kamere OmegaCAM na VLT teleskopu

Maglina, nebo Foto: ESO/VPHAS+ team

Evropska južna opservatorija (ESO) objavila je sliku dva tipa maglina i svaki od njih ima različitu boju.

Velika, svetla maglina u centru, IC1284, region je koji se sastoji uglavnom od vodonika i u kome se rađaju zvezde. Ružičasti sjaj prave elektroni unutar atoma vodonika – pali ih radijacija mladih zvezda , ali onda oni gube snagu i emituju svetlost posebne boje ili talasne dužine.

Druge dve magline, NGC6589 and NGC659, nalaze se u donjem desnom uglu i imaju plavičasto sjaj, koji je u kontrastu sa ružičastim. Prašina u maglinama stvara kraće, plave talase svetla od okolnih zvezda, zbog čega imaju boju slično kao nebo na Zemlji.

Kako naglašavaju, oblast predstavljena na ovoj slici je otprilike kolika i površina punog Meseca na nebu.

Slika je nastala kao deo većeg istraživanja ESO pomoću kamere OmegaCAM na VLT teleskopu, koji se nalazi u Paranalskoj opservatoriji, u Čileu. Praćenjem maglina i zvezda na ovaj način astronomi mogu bolje da shvate kako se zvezde rađaju, žive i umiru.

(Telegraf Nauka/ESO)