U Međunarodnoj svemirskoj stanici proveli su 6 meseci: Astronauti uspešno sleteli kraj obale Floride

Posadu MSS činili su američki astronauti Stiven Bouen i Voren Hoburg, ruski kosmonaut Andrej Fedjajev i astronaut UAE Sultan Alnejadi

Astronauti posle sletanja, MSS Nakon sletanja Foto: Joel KOWSKY / AFP / Profimedia

Četvoro astronauta vratilo se jutros na Zemlju sa Međunarodne svemirske stanice (MSS) letelicom „Endevor“ kompanije SpejsEks Ilona Maska, javio je Space.com.

Na MSS su šest meseci proveli astronauti NASA Stiven Bouen i Voren Vudi Hoburg, ruski kosmonaut Andrej Feđajev i astronaut Ujedinjenih Arapskih Emirata Sultan Alnejadi. Na Zemlju su sleteli blizu obale Floride, kraj Džeksonvila, jutros u 5.17 sati.

- Kada smo se pojavili ovde pre est meseci, to je bilo novo iskustvo za sve nas. Bio sam ranije u svemiru, ali ne na dugim misijama. Ovo je bilo apsolutno neverovatno iskustvo i sjajna prilika da posmatram izuzetnu posadu na misiji – rekao je Bouen tokom oproštajne ceremonije.

Četvoro astronauta odletelo je u svemir 2. marta letelicom „Crew-6“ kompanije SpejsEks i proveli su u orbiti 186 dana. Trebalo je da slete na zemlju još u nedelju 3. septembra, ali su loši vremenski uslovi produžili njihov boravak u atmosferi za jedan dan.

- Ovo je neverovatno životno iskustvo i prava je čast provesti šest neverovatnih meseci živeći i radeći u orbiti. Mislim da smo postigli mnogo. Započeli smo sa misijom kompanije SpejsEks 27 čim smo stigli, što je bila letelica puna naučnih instrumenata. Kasnije smo imali i misiju 28, kao i posadu „Aksioma“. Odradili smo tri svemirske šetnje, radili dosta na održavanju i nadam se da smo ostavili svemirsku stanicu u malo boljem stanju nego što smo je zatekli – rekao je Voren na istoj ceremoniji.

Alnejadiju ovo je bila ne samo prva misija u svemiru, već je to istovremeno prva dugotrajna misija neke arapske zemlje i UAE.

- Imali smo dobru saradnju sa mnogim ludima širom sveta, bilo je fantastično, posebno za moj region. Dolazim iz mesta u kome su svemirski letovi ljudi prestali pre više od 30 godina. Osećao sam se dužnim da pokažem svima šta se dešava na stanici. Mislim da je ovo jedan korak za jačanje entuzijazma u našem regionu – rekao je Alnejadi.

(Telegraf Nauka/Space.com)