Udarila je u površinu Meseca i prestala da postoji! Neuspešno sletanje ruske sonde Luna-25

Sojuz Luna-25 Foto: Tanjug/AP

Prema nepotvrđenim podacima automatska stanica Luna-25 uništena je kada je udarila u površinu Meseca, saopštila je ruska svemirska agencija Roskosmos, a preneo je Tass. Agencija je saopštila da je 19. avgusta lunarna sonda trebalo da uključi motore kako bi krenula da se spušta na Mesec.

- Oko 14.57 veza sa automatskom lunarnom sondom Luna-25 je izgubljena – saopštio je Roskosmos.

Ruska agencija javila je da je pokušano uspostavljanje komunikacije 19. i 20. avgusta, ali da to nije dalo nikakvih rezultata.

- Preliminarne analize pokazuju da je došlo do devijacije između stvarnih i proračunatih parametara manevra koji je doveo do toga da Luna-25 uđe u neželjenu orbitu i ona je prestala da postoji nakon sudara sa površinom Meseca – navedeno je u saopštenju Roskosmosa, naveo je Tass.

Agencija je dodala da je oformljena komisija koja istražuje razlog nesreće.

Raketa Sojuz-2.1b sa automatskom stanicom Luna-25 poletela je sa kosmodroma Vostočni 11. avgusta. Ušla je u orbitu Meseca 16. avgusta, a 21. je trebalo da se spusti na lunarnu površinu i to u blizini južnog pola.

Ruska Federacija nije od raspada Sovjetskog Saveza slala istraživačke letelice na Mesec, ali to je nekad činio SSSR. Letelica Luna-24 poslednja je sovjetska letelica koja se spustila na Mesec i to 18. avgusta 1976, pre 47 godina.

Roskosmos je 19. avgusta objavio prve fotografije Meseca koje je napravila sonda Luna-25.

- Tokom misije, naučna oprema, razvijena u Svemirskom istraživačkom institutu Ruske akademije nauka, uključena je nekoliko puta. Uređaj PmL ili lunarni monitor prašine, osmišljen da registruje čestice koje levitiraju blizu lunarne površine i utvrde parametre plazme, registrovale su udar meteorida koji je najverovatnije pripadao meteorskoj kiši Perseidi – navedeno je u tadašnjem saopštenju Roskosmosa.

I Indija pokušava da spusti istraživačku stanicu Čandrajan-3 na Mesec, u istu oblast gde je to pokušala i Rusija – južni pol. Indijska sonda se nalazi u lunarnoj orbiti i planirano je da sleti na površinu Meseca 23. avgusta. Prethodni indijski pokušaj bio je neuspešan.

(Telegraf Nauka/Tass)

• Boža zemunac

21. avgust 2023. | 08:06

AJDE ŠTO SU AMERI BLESAVE BUDALE. ALI ZAŠTO VI RUSI.