100 novih stvorenja otkriveno u morskim dubinama: Jedna vrsta šokirala naučnike - ima pipke, liči na karfiol

Eskpedicija u okeanima oko Novog Zelanda prikupila 1.800 uzoraka

Nove vrste Foto: Ocean Census/NIWA

Naučnici su imali bliski susret sa nepoznatim stvorenjima iz mračnih okeanskih dubina. Nedaleko od obala Novog Zelanda otkrili su 100 dosad nepoznatih vrsta - desetine mekušaca, tri ribe, jednog račića, glavonošca, novu generacija korala... Jedno od otkrića – biće koje ima pipke i izgleda kao zgrčen sivi karfiol – zbunilo je istraživače.

Milioni još nepoznatih vrsta, veruje se, i dalje žive u okeanima, koji prekrivaju 70 odsto naše planete. Zato i ne čudi što su naučnici otkrili 100 nepoznatih vrsta tokom ekspedicije u depresiji Baunti Tru, nedaleko od istočne obale Novog Zelanda, piše CNN.

Dubina od 4.800 metara

Tim se koncentrisao na 800 kilometara dugu depresiju, a prostor su ispitivali tokom tronedeljnog putovanja u februaru, na brodu Tangaroa, koji pripada Nacionalnom institutu za vode i atmosferska istraživanja Novog Zelanda. Tim je prikupio skoro 1.800 uzoraka sa dubine od 4.800 metara.

- Imamo ovu veliku oblast istočno od Novog Zelanda o kojoj nema dovoljno podataka. Ne znamo ništa o njoj. Ovo je bila prava ekspedicija, veoma uzbudljiva – rekao je dr Danijel Mur, naučni menadžer ekspedicije i član Ocean Census, organizacije stvorene u aprilu 2023, čiji cilj je identifikacija 100.000 nepoznatih vrsta u narednih 10 godina.

Naučnike je posebno zbunilo jedno otkriće, za koje su prvo mislili da je vrsta morske zvezde ili morske sase, a koje ima polipe sa osam pipaka.

- I dalje je misterija. Ne znamo čak ni kojoj porodici pripada. Ne znamo gde se nalazi na drvetu života, ovo će biti zanimljivo– rekao je dr Mur.

Dr Mikela Mičel, taksonomista Mreže muzeja Kvinslenda, rekla je to možda oktokoral, ali neki novi rod.

- Što je još uzbudljivije, možda je to nova grupa koja ne pripada oktokoralima. Ako jeste, to je značajno za bolje poznavanje morskih dubina i dalje jasniju sliku o jedinstvenom biodiverzitetu naše planete – rekla je ona.

Otkriće kičmenjaka

Mur je dodao da je veoma iznenađen otkrićem nove vrste ribe poput zoarcidae, koja je odmah prepoznat kao drugačiji.

- Otkriće novih kičmenjaka je veoma retko. Postoje stotine hiljada beskičmenjaka u moru o kojima ništa neznamo. Kada je reč o kičmenjacima, volimo da mislimo da znamo šta postoji. Realnost je da nije tako, jednostavno ne znamo – rekao je on.

Ocean Census navodi da od 2,2 miliona vrsta, koliko se veruje da postoji u okeanima, samo 240.000 njih opisali su do sada naučnici.

(Telegraf Nauka / CNN)