Ovo stvorenje živelo je pre 270 miliona godina: Nazvano je po najpoznatijem žapcu na planeti

Fosilizovana lobanja pronađena je još 1984, ali nije proučavana do sada

Kermitops gratus Foto: Brittany M. Hance, Smithsonian

Naučnici su otkrili fosilizovanu lobanju pretka vodozemaca staru 270 miliona godina u kolekciji Smitsonovog nacionalnog muzeja prirodne istorije. Dosad nepoznata vrsta nazvana je Kermitops gratus u čast čuvenog mapetovca Kermita, najčuvenijeg žapca na planeti, prenosi EurekAlert!

- Korišćenje ime žapca Kermita ima uticaj na premošćavanje od nauke kojom se bave paleontolozi u muzejima do opšte publike. Kako je ova životinja daleki rođak svih današnjih vodozemaca, a Kermit je ikona modernih vodozemaca, ovo je bilo savršeno ime za nju – rekao je Kalvin So, doktorand na Univerzitetu Džordž Vašington, u saopštenju.

Fosil lobanje, dug nešto više od 2,5 centimetara, originalno je pronašao pokojni paleontolog Nikolas Hoton III, koji je bio kustos u muzeju skoro 40 godina. Hoton je proveo nekoliko sezona na iskopavanju fosila u Teksasu, gde ima fosila starih 270 miliona godina.

Oni su iskopali toliko fosila da nisu mogli sve da ih prouče. Fosil Kermitosa pronađen je još 1984, ali je decenijama čekala da je neko bolje prouči.

Na fosil je naišao Arđan Man, postdoktorand u Smitsonovom muzeju.

- Jedan fosil je odmah privukao moju pažnju – odlično je očuvan, uglavnom lobanja – rekao je Man.

Kako navode, lobanj ima mešavinu osobina koje imaju tetrapodi, preci vodozemaca i drugi četvoronožni kičmenjaci. Naziv je dobio kombinacijom Kermitovog imena i starogrčkog sufiksa -ops, koj znači lice. Dodatak gratus znači zahvalnost timu koji je otkrio fosil.

Studija je objavljena u Zoological Journal od Linnean Society.

(Telegraf Nauka/EurekAlert!)