• 0
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

Da li je ovo lice jednog od najvećih kompozitora u istoriji?

 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

Tim umetnika i istraživača uradio je forenzičku aproksimaciju lica Johana Sebastijana Baha na osnovu lobanje iz Crkve Svetog Tome u Lajpcigu

  • 0

Johan Sebastijan Bah (1685-1750) jedan je od najvećih kompozitora u istoriji. Brazilski 3D forenzički umetnik Cicero Moraes, profesor Stomatološkog fakulteta Univerziteta u Uberlandiji Tijago Beaini i italijanski arheolozi Luka i Alesandro Bezi u najnovijem radu predstavili su forenzičku rekonstrukciju lica slavnog muzičara i to na osnovu lobanje koja se čuva u Crkvi Svetog Tome u Lajpcigu.

Bah je za života bio više cenjen kao orguljaš i svirač nego kao kompozitor, a kada je preminuo 1750. sahranjen je u neobeleženom grobu kraj Crkve Svetog Jovana u Lajpcigu. Iako su njegovi ostaci godinama traženi, veruje se da su otkriveni tek 22. oktobra 1894, kada je zaključeno da je struktura lobanje kompatibilna sa poznatim portretom kompozitora koji je uradio Elijas Gotob Hausman 1746.

- Vilijam His koristio je pristup koji je 1883. opisao Herman Velker da izmeri debljinu mekog tkiva u odnosu na lobanju. Informacije su date skulptoru Karlu Sefneru, koji je napravio čuvenu skulpturu Baha na osnovu replike lobanje i pratećih podataka, što je bila osnova za neke kasnije forenzičke aproksimacije – navedeno je u radu „Portret na osnovu navodne lobanje Johana Sebastijana Baha (1685-1750)".

Kada su 1949. Bahovi ostaci preneti na drugu lokaciju, u Crkvu Svetog Tome, hirurg Volfgang Rozental analizirao ih je i utvrdio postojanje defekta koji je nazvao „orguljaškom bolešću“.

Johan Sebastijan Bah Statua Baha u Crkvi Svetog Tome u Lajpcigu... Foto: HENDRIK SCHMIDT / AFP / Profimedia

- Panel eksperata 2006. predstavio je upravnom odboru Crkve Svetog Tome detaljan naučni plan analize skeleta, sa izvlačenjem DNK i poređenjem sa ostacima Bahovog sina Karla Filipa Emanuela. Plan je odbijen, a 2009. naučnici su objavili rad u kome navode da postoje problemi sa dokazima da je telo ekshumirano 1894. zaista kompozitorovo i da su potrebne DNK analize da bi se to utvrdilo – navodi se u radu.

Na osnovu podataka koji postoje o lobanji iz Crkve Svetog Tome urađeno je 12 slika jednog od najvećim kompozitora u istoriji. Četiri su objektivne, četiri u boji i četiri umetničke.

- Na objektivnim slikama je lice sa zatvorenim očima jer se oblik očiju ne zna sa sigurnošću, a ne pokazuje se ni pigmentacija kože, kose i ostalih dlaka na licu, za koje nema dovoljno podataka a DNK analize ostataka nisu rađene. Druge grupe predstavljaju samo lice, u boji i sa otvorenim očima, ali bez kose i odeće. Kako je ovaj rad povezan sa arheologijom i istorijom, u istraživanju i u okviru konteksta očekuje se i slika sa umetničkim i spekulativnim elementima, poput odeće, perike i slično, koja je u trećoj grupi – navodi se u radu.

(Telegraf Nauka)

Video: Prirodnjački muzej dobija svoju zgradu posle 130 godina

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Nauka Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>