Hrane se ljudskom krvlju: Tim naučnika otkrio šta privlači određene bakterije

A. I.

Superbakterije Foto: Dragos Condrea / Alamy / Alamy / Profimedia

Američki naučnici otkrili su da se određene vrste bakterija, uključujući ešerihiju koli, hrane ljudskom krvlju, a taj fenomen nazvali su "bakterijskim vampirizmom". Naučnici ističu da bi njihovi nalazi mogli da omoguće efikasnije lečenje pacijenata koji imaju inflamatorne bolesti creva, preneo je Miror.

Američki tim, predvođen naučnicima sa Vašingtonskog državnog univerziteta otkrio je da bakterije privlači tečni deo krvi ili serum koji sadrži hranljive materije koje mogu da koriste kao hranu.

Jedna od hemikalija kojima su bakterije posebno privučene je serin, aminokiselina koja se nalazi u ljudskoj krvi, a takođe je i čest sastojak proteinskih napitaka. Rezultati istraživanja, koji su objavljeni u časopisu "eLife", pružaju nove uvide u to kako nastaju infekcije krvotoka i kako bi se potencijalno mogle lečiti.

Autor studije, profesor Arden Bejlink sa Vašingtonskog državnog univerziteta rekao je da bakterije koje inficiraju krvotok mogu biti smrtonosne.

Studija je otkrila da se najmanje tri vrste bakterija - Salmonella enterica, Escherichia coli i Citrobacter koseri - hrane krvnim serumom. Naučnici navode da su te bakterije vodeći uzrok smrti pacijenata koji imaju inflamatorne bolesti creva.

(Telegraf Nauka/Tanjug)