Ugasite budilnik i dremnite još pola sata: Naučnici tvrde da ćete tako biti bistriji

Istraživači sa Univerziteta u Stokholmu doneli zaključak nakon istraživanja u kome je učestvovalo 1.732 ljudi

Alarm, buđenje, nesanica Foto:Shutterstock

Isključivanje budilnika da bi se dremnulo još pola sata nije loše, a ljudi koji to rade bude se bistriji, pokazalo je istraživanje naučnika Univerziteta u Stokholmu, a prenosi Dejli mejl.

Najčešći razlog za to što ljudi gase alarm i dremaju još malo je taj što su preumorni za buđenje, pokazalo istraživanje 1.700 ljudi. Naučnici su zaključili da ta dremka služi da se pobedi „inercija sna“, stanje „među javom i med snom“ kada mozak još ne može potpuno da se razbudi.

Dokazi o tome prikupljeni su od 31 osobe koje su dobile dozvolu da podese alarm na pola sata pre trenutka kad zaista žele da se probude i onda ga isključe nakratko tri pura. Nakon toga ispitano je njihovo pamćenje, jednostavne matematičke veštine kao i složeni mentalni zadaci. Oni su bili bolji na tri od četiri testa, što pokazuje da je resetovanje budilnika učinilo da budu bistriji.

Praćenje sna pokazuje i da su oni imali manje šanse da se probude direktno iz dubokog sna, što smanjuje takozvanu moždanu maglu.

Zanimljivo je da su uprkos resetovanju budilnika tokom pola sata, oni uglavnom uspeli da odspavaju dodatna 23 minuta.

- Rezultati pokazuju da nema razloga da ne ugasite budilnik i dremnete još pola sata ako u tome uživate. U stvari, to vam možda pomogne da budete svežiji kad ustanete – rekla je dr Tina Sundelin, vođa studije sa Univerziteta u Stokholmu.

Studija, u kojoj je ispitano 1.732 ljudi, objavljena je u Journal of Sleep Research. Naučnici upozoravaju da je ovo premali broj učesnika i da je još prerano donositi definitivne zaključke.

(Telegraf Nauka/Daily Mail)