≫
Da li su Srbi pomogli Turcima da osvoje Balkan? Srpski istoričar analizirao skandalozne tvrdnje, evo šta kaže
≫
Telegraf Nauka je zamolio dr Aleksandra Ivanova, eksperta za srednji vek, da prokomentariše kontroverzne teze austrijskog istoričara Olivera Jensa Šmita o srpsko-osmanskim odnosima od 1389. do 1459.
Poštovani čitaoci,
Molimo vas da se pridržavate sledećih pravila za pisanje komentara:
- Neophodno je navesti ime i e-mail adresu u poljima označenim zvezdicom, s tim da je zabranjeno ostavljanje lažnih podataka.
- Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni.
- Prilikom pisanja komentara vodite računa o pravopisnim i gramatičkim pravilima.
- Tekst komentara ograničen je na 1500 karaktera.
- Nije dozvoljeno postavljanje linkova odnosno promovisanje drugih sajtova kroz komentare, te će takve poruke biti označene kao spam, poput niza komentara istovetne sadržine.
- Komentari u kojima nam skrećete pažnju na propuste u tekstovima neće biti objavljeni, ali će biti prosleđeni urednicima, kao i oni u kojima nam ukazujete na neku pojavu u društvu, ali koji zahtevaju proveru.
- NAPOMENA: Komentari koji budu objavljeni predstavljaju privatno mišljenje autora komentara, to jest nisu stavovi redakcije Telegrafa.
<% message.text %>
Dejan
Nikome mi ništa nismo dužni a pogotovo ne zapadnoj evropi i grcima koji su nas 100 puta pre i pisle kosovskog boja izdali.Još je car Dušan tražio pomoć od vatikana da bih sprečio ulazak osmanlija u evropu.Papa mu je odgovorio da će dobiti pomoć ako pristane na uniju (baš duhovito).Poznato je da je grčki sveštenik stavio otrov u piće caru Dušanu samo dan pred prihvatanje vizantije da mu pomogne u proterivanju turaka iz Jedrene.Gčki Paleolog pušta turke da se praktično ušetaju u evropu.Još nemaju ni srama ni stida da nas optužuju,bili i ostali večiti licemeri.Ako se zna da su Srpska plemena još pre 3000-3500 godina bila u maloj Aziji onda nije čudo da su turci tako dobro poznavali jezik i kulturu Srba.Srpski je bio zvaničan jezik u osmanskom carstvu mnogo pre nego što su ušli u evropu.Posle trojanskog rata jedan deo naroda seli se u Malu aziju (Likija i Lidija) i tamo osnivaju svoje gradove.Postoje spisi u kojima se vide toponimi gradova ,reka na srpskom.Sa brda se spuštaju osmanlije(brdjani) i u narednim milenijumima jedan deo asimiluju a drugi deo proteruju iz male Azije.Rimski vojskovodja Brut je zapisao da nigde na svetu nije video toliki otpor kao kod Srbskih plemena iz Male azije pa još navodi: U početku su se borili i žene i deca zajedno sa muškarcima-(Lidija) kasnije kada su videli da neće uspet žene i decu su zapalili a muškarci su svi izginuli.U Likiji(Lika Maloazijska) davao je svojim vojnicima nagradu ako spasu Ličane da se sami ne ubiju.
crni
Po ovome tekstu se vidi da ovaj istoričar poznaje dobro zapadnoevropski srednji vek i da nas samo pokušava da uklopi u njega. On ovde govori o toleranciji Srpske Imperije, to doduše jeste donekle tačno, ali zaboravlja da su ti katolici mogli kod nas samo da zadrže svoju veru, nisu morali da budu kripto nešto, ali ne i da je šire. Za preobraćanje pravoslavnog u katolika, imperator Dušan je predvideo odsecanje ruke katoličkom svešteniku, a misionarenje je bilo strogo zabranjeno. Uopšte je vrlo pogrešno svako relativizovanje i umanjivanje razlika između izvornih hrišćana(pravoslavnih) i rimokatolika. Opšte je poznato da su svi Nemanjićki vladari katolike zvali latinska ili papska jeres i da ih suštinski nisu smatrali hrišćanima. Odatle i razumevanje onog romejskog arhiepiskopa Hadrijanopolja da je bolje da vidi turban nego mitru latinsku u Konstantinopolju. Jednostavno se mora ući u sam kontekst srednjeg veka i njihovih odnosa. Ovakvo gledište je imao i sam despot Đurađ Branković i baš zahvaljujući njemu, kada je romejski dvor i patrijarh prihvatio uniju sa papskom jeresi, a moskovski mitropolit isto i srpski je patrijarh krenuo, on je srpskom patrijarhu zapretio da će ga obesiti na kuli Nebojša, tada se i moskovski mitropolit pokajao i vratio pravom putu. On ovde takođe opisuje domostrojitelja(majordomusa) Mihaila Anđelovića koji hoće da preuzme vlast, ali to nije tačno, već se radi o poslednjoj princezi Jelači, za koju se nadmeće Otomanski i ugarski dvor.
Перагеније
А кад ће да пише о славној историји Хрватсканаца?