≫ 

Da li su Srbi pomogli Turcima da osvoje Balkan? Srpski istoričar analizirao skandalozne tvrdnje, evo šta kaže

 ≫ 

Telegraf Nauka je zamolio dr Aleksandra Ivanova, eksperta za srednji vek, da prokomentariše kontroverzne teze austrijskog istoričara Olivera Jensa Šmita o srpsko-osmanskim odnosima od 1389. do 1459.

Poštovani čitaoci,
Molimo vas da se pridržavate sledećih pravila za pisanje komentara:

  • Neophodno je navesti ime i e-mail adresu u poljima označenim zvezdicom, s tim da je zabranjeno ostavljanje lažnih podataka.
  • Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni.
  • Prilikom pisanja komentara vodite računa o pravopisnim i gramatičkim pravilima.
  • Tekst komentara ograničen je na 1500 karaktera.
  • Nije dozvoljeno postavljanje linkova odnosno promovisanje drugih sajtova kroz komentare, te će takve poruke biti označene kao spam, poput niza komentara istovetne sadržine.
  • Komentari u kojima nam skrećete pažnju na propuste u tekstovima neće biti objavljeni, ali će biti prosleđeni urednicima, kao i oni u kojima nam ukazujete na neku pojavu u društvu, ali koji zahtevaju proveru.
  • NAPOMENA: Komentari koji budu objavljeni predstavljaju privatno mišljenje autora komentara, to jest nisu stavovi redakcije Telegrafa.
Odgovor na komentar korisnika Mirko
Ime je obavezno
E-mail adresa je obavezna
E-mail adresa nije ispravna
*otkucano <%commentCount%> od ukupno <% maxCommentCount %> karaktera
Komentar je obavezan

<% message.text %>

Komentari

  • Dejan

    13. februar 2024 | 19:45

    Nikome mi ništa nismo dužni a pogotovo ne zapadnoj evropi i grcima koji su nas 100 puta pre i pisle kosovskog boja izdali.Još je car Dušan tražio pomoć od vatikana da bih sprečio ulazak osmanlija u evropu.Papa mu je odgovorio da će dobiti pomoć ako pristane na uniju (baš duhovito).Poznato je da je grčki sveštenik stavio otrov u piće caru Dušanu samo dan pred prihvatanje vizantije da mu pomogne u proterivanju turaka iz Jedrene.Gčki Paleolog pušta turke da se praktično ušetaju u evropu.Još nemaju ni srama ni stida da nas optužuju,bili i ostali večiti licemeri.Ako se zna da su Srpska plemena još pre 3000-3500 godina bila u maloj Aziji onda nije čudo da su turci tako dobro poznavali jezik i kulturu Srba.Srpski je bio zvaničan jezik u osmanskom carstvu mnogo pre nego što su ušli u evropu.Posle trojanskog rata jedan deo naroda seli se u Malu aziju (Likija i Lidija) i tamo osnivaju svoje gradove.Postoje spisi u kojima se vide toponimi gradova ,reka na srpskom.Sa brda se spuštaju osmanlije(brdjani) i u narednim milenijumima jedan deo asimiluju a drugi deo proteruju iz male Azije.Rimski vojskovodja Brut je zapisao da nigde na svetu nije video toliki otpor kao kod Srbskih plemena iz Male azije pa još navodi: U početku su se borili i žene i deca zajedno sa muškarcima-(Lidija) kasnije kada su videli da neće uspet žene i decu su zapalili a muškarci su svi izginuli.U Likiji(Lika Maloazijska) davao je svojim vojnicima nagradu ako spasu Ličane da se sami ne ubiju.

  • crni

    22. januar 2024 | 18:15

    Po ovome tekstu se vidi da ovaj istoričar poznaje dobro zapadnoevropski srednji vek i da nas samo pokušava da uklopi u njega. On ovde govori o toleranciji Srpske Imperije, to doduše jeste donekle tačno, ali zaboravlja da su ti katolici mogli kod nas samo da zadrže svoju veru, nisu morali da budu kripto nešto, ali ne i da je šire. Za preobraćanje pravoslavnog u katolika, imperator Dušan je predvideo odsecanje ruke katoličkom svešteniku, a misionarenje je bilo strogo zabranjeno. Uopšte je vrlo pogrešno svako relativizovanje i umanjivanje razlika između izvornih hrišćana(pravoslavnih) i rimokatolika. Opšte je poznato da su svi Nemanjićki vladari katolike zvali latinska ili papska jeres i da ih suštinski nisu smatrali hrišćanima. Odatle i razumevanje onog romejskog arhiepiskopa Hadrijanopolja da je bolje da vidi turban nego mitru latinsku u Konstantinopolju. Jednostavno se mora ući u sam kontekst srednjeg veka i njihovih odnosa. Ovakvo gledište je imao i sam despot Đurađ Branković i baš zahvaljujući njemu, kada je romejski dvor i patrijarh prihvatio uniju sa papskom jeresi, a moskovski mitropolit isto i srpski je patrijarh krenuo, on je srpskom patrijarhu zapretio da će ga obesiti na kuli Nebojša, tada se i moskovski mitropolit pokajao i vratio pravom putu. On ovde takođe opisuje domostrojitelja(majordomusa) Mihaila Anđelovića koji hoće da preuzme vlast, ali to nije tačno, već se radi o poslednjoj princezi Jelači, za koju se nadmeće Otomanski i ugarski dvor.

  • Перагеније

    22. januar 2024 | 15:40

    А кад ће да пише о славној историји Хрватсканаца?