„Na Zemlji ima života“: Svemirska letelica otkrila nešto što svi znamo, razlog za to je neverovatan

Sonda Đus je analizirala našu planetu tokom preleta kraj nje, a onda je nastavila svoju misiju i krenula ka Jupiteru

Pogled ka Zemlji iz letelice Đus Pogled ka Zemlji iz letelice Đus... Foto: Handout / AFP / Profimedia

Svemirska letelica na putu ka zaleđenim satelitima Jupitera detaljno je pogledala Zemlji i otkrila da je naša planeta naseljiva. Kako je saopštila Evropska svemirska agencija (ESA), sonda Đus uključila je svoje MAJIS i SWI spektrometre tragajući za molekulima i elementima koji bi sugerisali da bi život mogao ne samo da se pojavi na Zemlji, već da ga na njoj ima i u ovom trenutku.

Naravno, svi mi znamo da života i te kako ima na Zemlji, pa je svemirska sonda „otkrila“ nešto što već dobro poznato. Međutim, postoji razlog što su naučnici rešili da na ovaj način istraže našu planetu iz svemira, piše ScienceAlert.

- Očigledno je da nismo iznenađeni ovim rezultatima… Bilo bi zabrinjavajuće da smo otkrili da Zemlja nije naseljiva. Ali nam je ovo pokazalo da MAJIS i SWI dobro rade i da mogu biti dobri u svojoj misliji ispitivanja zaleđenih satelita Jupitera kako bi otkrili da li je na njima nekad postojao ili i dalje postoji život – rekao je u saopštenju Olivije Vitas, naučnik iz misije Đus u ESA.

Dva instrumenta merila su različite sastojke u Zemljinoj atmosferi.

Đus Đus pre poletanja sa Zemlje... Foto: Charly TRIBALLEAU / AFP / Profimedia

MAJIS je pratio sastav, uključujući vodu, kiseonik, ozon i ugljen-dioksid. Takođe je napravio i infracrvenu mapu temperature na površini planete. SWI je, s druge strane, ispitivao takozvane

CHNOPS elemente. Taj akronim je skraćenica od naziva elemenata - ugljenik, vodonik, azot, kiseonik, fosfor i sumpor, što je šest osnovnih sastojaka živih organizama.

Merenje uslova za postojanje života na Zemlji tokom preleta kraj nje 20. avgusta pokazalo je da svi instrumenti dobro rade. Zahvaljujući tome tim naučnika koji učestvuje u ovoj misiji moći će da analizira podatke koje letelica prikupi kada u julu 2031. stigne do Jupitera i njegovih satelita Ganimeda, Kalista i Evrope. Veruje se da ova tri satelita imaju skrivene okeane u kojima je moguće postojanje života.

(Telegraf Nauka/ScienceAlert)