NASA objavila snimke opasnog asteroida koji je proleteo tik pored Zemlje

2024 MK bio je na rastojanju od 295.000 kilometara

Potencijalno opasan asteroid 2024 MK prošao je 29. juna pored Zemlje i to na udaljenosti od približno 295.000 kilometara. Radar mreže za duboki svemir Goldston snimio je ovaj asteroid i Laboratorija za mlazni pogon (JPL) agencije NASA objavila je te snimke.

Kako navode, ni asteriod 2024 MK, ni 2011 UL21, koji je proleteo na nešto većem rastojanju nekoliko dana ranije, nisu predstavljali stvarnu opasnost za Zemlju, ali se prate zbog mogućnosti skretanja, ali i prikupljanja podataka o veličini, rotaciji, orbiti, površini…

Ovi podaci pomažu u daljem razvoju planetarne odbrane.

- Misli se da su dve trećine ovih asteroida binarni sistemi, a njihovo otkriće je veoma važno jer imamo mere o njihovoj relativnoj poziciji kako bismo procenili orbitu, masu, gustinu… To nam pruža ključne podatke o tome kako su formirani – rekao je Lans Bener, glavni naučnik u JPL.

Asteroid 2024 MK, relativno velika svemirska stena grupe Apolo, praćen je teleskopskim mrežama dok je prošao na oko 295.000 kilometara pored Zemlje.

Prema Evropskoj svemirskoj agenciji, asteroid 2024 MK je prvi put otkriven 16. juna, a procenjuje se da je veličine između 120 i 260 metara.

(Telegraf Nauka / JPL NASA)