1.935,3 grama stiglo s „tamne strane“ Meseca: Uzorci predati naučnicima na čuvanje i proučavanje

Kineska sonda Čang’e-6 prva u istoriji na Zemlju donela materijal sa lunarne površine koja se ne vidi sa naše planete

Kineska sonda Čang’e-6 donela je 1.935,3 grama materijala sa udaljene strane Meseca, u prvoj takvoj misiji od početka svemirskih istraživanja. To je danas saopštila Kineska nacionalna svemirska administracija (CNSA).

Šef CNSA Žang Kedžjang predao je posudu sa uzorcima i sertifikat Dingu Čibijaou, potpredsedniku Kineske akademije nauka (CAS), na svečanosti u Pekingu.

- Otkrili smo da su uzorci koje je donela sonda Čang’e-6 bili viskozniji u odnosu na ranije uzorke, sa sve prisustvom grudvica. To su karakteristike koje mogu da se primete pogledom – rekao je Dže Ping, zamenik direktora lunarnih istraživanja CNSA i portparol misije Čang’e-6.

Nakon ceremonije naučnici će skladištiti lunarne uzorke, a onda će isplanirati i započeti naučna ispitivanja.

Kineska sonda je prva u istoriji koja je uzela uzorke sa takozvane „tamne strane“ Meseca, koja se tako naziva ne zato što je u tami, već zato što je nevidljiva sa Zemlje. To ih čini jedinstvenim jer mogu da pomognu u boljem shvatanju razlika između dve lunarne strane.

Nakon ceremonije Ding Čibijao predao je uzorke Nacionalnoj astronomskoj opservatoriji, delu CAS-a.

- Brinućemo o svim uzorcima na najbolji mogući način, a potrudićemo se da budu bezbedno otpečaćeni, procesuirani i skladišteni. Ovo je izvenredna prilika za sticanje znanja o ranim razvojnim procesima na Mesecu, ali i o ranoj evolutivnoj istoriji Sunčevog sistema. Naučni značaj ovih lunarnih uzoraka je izuzetan. Organizovaćemo naučnike da detaljno sve prouče i da ni najmanja količina ne bude protraćena – rekao je Liju Džifeng, direktor opservatorije.

(Telegraf Nauka / Xinhua)