Ovo nikad ranije nije viđeno: Euklid napravio neverovatne fotografije kosmosa

Novi podaci omogućuju ispitivanje misteriozne materije i evolucije univerzuma

Svemirska misija Euklid pri Evropskoj svemirskoj agenciji (ESA) objavila je pet novih slika svemira. Fotografije kakve do sada nisu viđene demonstriraju sposobnost Euklida da otkriva tajne kosmosa i omogućuje naučnicima da tragaju za odmetnutim planetama, koriste galaksije da ispituju misterioznu materiju i istražuju evoluciju univerzuma, saopštila je ESA.

Nove slike su deo ranih opservacija Euklida. Oni prate i prve naučne podatke, koji su takođe objavljeni danas, i 10 studija koje će uskoro biti objavljene.

Ovo astronomsko blago dobijeno je manje od godinu dana nakon lansiranja Euklida, a oko šest meseci nakon prvih slika kosmosa u punom koloru.

- Euklid je jedinstvena, revolucionarna misija i ovi prvi podaci predstavljaju važan korak. Slike i prateća naučna otkrića su impresivna. Imaće mnogo naučnih aplikacija, ali predstavljaju samo 24 sata opservacija. Oni nam daju tek nagoveštaj toga šta Euklid može. Jedva čekamo da vidimo šta ćemo dobiti za šest meseci – rekla je Valerija Petolino, naučnica sa projekta Euklid pri ESA.

(Telegraf Nauka / ESA)