Sahranjen prvi sirijski kosmonaut: Preminuo kao izbeglica u Turskoj

General, koji je 1987. u orbiti proveo skoro 8 dana, umro je sa 72 godine

Sirijski kosmonaut Foto-montaža: AA/ABACA / Abaca Press / Profimedia; Alexander Mokletsov / Sputnik / Profimedia; AA/ABACA / Abaca Press / Profimedia

Bivši sirijski pilot i prvi kosmonaut iz te zemlje Muhamed Faris sahranjen je juče u Alepu, ispraćaju je prisustvovalo nekoliko stotina ljudi. General avijacije preminuo je u petak u bolnici u Turskoj, gde je živeo kao izbeglica od 2012. U trenutku smrti imao je 72 godine, javio je Collect Space.

Faris je 1985. izabran za program Interkosmos Sovjetskog saveta i 22. jula 1987. poleteo je u orbitu letelicom Sojut TM-3 sa kosmonautima Aleksandrom Viktorenkom i Aleksandrom Aleksandrovim.

Sirijski kosmonaut Foto: Alexander Mokletsov / Sputnik / Profimedia

On je bio 12. stranac koji je poleteo u orbitu u sovjetskoj letelici i prvi koji je posetio Svermirsku stanicu Mir.

U orbiti je proveo ukupno 7 dana, 23 sata i četiri minuta. Bio je 209. osoba u svemiru, kao i drugi arapski kosmonaut.

Sirijski kosmonaut Foto: AA/ABACA / Abaca Press / Profimedia

Nakon povratka na Zemlju nastavio je vojnu karijeru i stigao je do čina generala. Nakon početka rata u Siriji, on je izbegao u Tursku i odande slao poruke o tome kako se nada da će sirijski režim biti zamenjen kako bi se vratio kući.

Bio je oženjen i imao je petoro dece.

Sirijski kosmonaut Foto: AA/ABACA / Abaca Press / Profimedia