Spremni za put u svemir!

Nova generacija astronauta Evropske svemirske agencije završila obuku

Novi astronauti Rozmari Kugan, Sofi Adeno, Rafael Liježfa, Pablo Alvarez Fernandez, Marko Ziber i Ketrin Benel-Peg... Foto: INA FASSBENDER / AFP / Profimedia

Grupa astronauta Evropske svemirske agencije završila je svoju obuku za put u svemir, a na ceremoniji u Kelnu, u Nemačkoj, uručeni su im sertifikati. Nakon ovoga čekaju ih posebni zadati i priprema za let u svemir, a neke možda i priprema za let na Mesec, piše BBC.

Oni su u centru za obuku proveli poslednjih 12 meseci.

Novi astronauti Australijanka prošla obuku u Evropi... Foto: INA FASSBENDER / AFP / Profimedia

Tu su imali i obuku za medicinske i robotske zadatke, ali i trening preživljavanja u slučaju katastrofe. Takođe, imali su priliku da u specijalnim avionima osete bestežinsko stanje, ali i budu deo simulacije centrifugalne sile i lansiranja.

- Lično sam uvek bila fascinirana svemirom, a mogućnost da sada kao astronaut mogu da odem gore, bavim se neverovatnim naučnik eksperimentima i vratit ih na Zemlju… To je ostvarenje sna – rekla je astrofizičarka dr Rozmari Kugan, nekadašnji major britanskog vazduhoplovstva.

Novi astronauti Foto: INA FASSBENDER / AFP / Profimedia

Uz nju, astronauti su postali i Sofi Adeno iz Francuske, Pablo Alvarez Fernandez iz Španije, Rafael Liježfa iz Belgije i Marko Ziber iz Švajcarske. Obuku u ESA prošla je i Australijanka Ketrin Benel-Peg.

(Telegraf Nauka/BBC)