Marina postala heroj nacije: Veliko priznanje za prvu Beloruskinju u svemiru

Instruktorka letenja Marina Vasilevskaja u orbitu je odletela 23. marta i tamo je provela 14 dana

Marina Vasilevskaja Povratak na Zemlju... Foto: Bill Ingalls/Nasa / Zuma Press / Profimedia

Kosmonautkinja Marina Vasilevskaja posala je danas heroj nacije. Orden Heroja Belorusije uručio joj je beloruski predsednik Aleksander Lukašenko, prenela je Belta.

Ona se zahvalila Lukašenku za „podršku, pomoć i brigu“.

- Hvala vam što ste omogućili da se ovaj program ostvari – poručila je ona i dodala:

- Veoma mi je drago i duboko sam dirnuta zbog svega. Kada sam bila u svemiru, videla sam našu Zemlju. To je neverovatno! Moćna je, ogromna, prelepa, nezavisna. Želim da svi ljudi budu bolji jedni prema drugima, da se odnose jedni prema drugima i svojoj zemlji sa dobrotom.

Marina Vasilevskaja i Aleksandar Lukašenko... Marina Vasilevskaja i Aleksandar Lukašenko... Foto: Handout / AFP / Profimedia

Marina Vasilevskaja je poletela u orbitu 23. marta letelicom Sojuz MS-25. U orbiti je provela ukupno 14 dana, a od toga je 12 dana bila na Međunarodnoj svemirskoj stanici, gde je izvela sedam naučnih eksperimenata, pet istraživačkih i dva obrazovna.

Zanimljivo je da je ona po zanimanju stjuardesa za Belavia erlajns, pa je samim tim i prva stjuardesa u svemiru, naveo je CollectSpace. Jedno vreme je radila i kao instruktorka letenja.

Marina je prva Beloruskinja u svemiru, ali i prvi beloruski kosmonaut od osamostanjenja te bivše sovjetske republike. Prvi Belorus koji je poleteo u svemir, ali u vreme Sovjetskog Saveza bio je Pjotr Klimuk. On je u orbiti bio tri puta – 1973, 1975. i 1976. Osim njega, sovjetski kosmonaut iz Belorusije bio je i Vladimir Kovaljonok, koji je u svemiru proveo ukupno 216 dana, devet sati i osam minuta.

(Telegraf Nauka / Belta)