Treća sreća za ogromnu rusku raketu: Angara-A5 konačno poletela u svemir

Lansiranja su zbog problema otkazana u utorak i sredu

Rusija svemirska letelica Foto: Tanjug/AP

Teška raketa Angara-A5 lansirana je danas sa kosmodroma Vostočni na ruskom dalekom istoku. U svemir je poletela iz trećeg pokušaja, javio je Tass.

Prvo lansiranje bilo je zakazano za 9. april, ali je dva minuta pre lansiranja otkazano. Uzrok je bio kvar na sistemu za dopunjavanje rezervoara oksidatora centralne jedinice.

Lansiranje je pokušano i juče, ali se situacija ponovila. Kako je rekao generalni direktor Roskosmosa Jurij Borisov ovoga puta raketa nije lansirana zbog kvara sistema kontrole pokretanja motora.

Danas je Državna komisija odobrila punjenje goriva i lansiranje rakete u 12.00 sati po moskovskom vremenu.

Infrastruktura za lansiranje raketa Angara na kosmodromu Vostočni je u izgradnji od 2018. godine. Tri teške rakete Angara sa kosmodroma Pleseck su uspešno lansirane u prethodnih nekoliko godina – 2014, 2020. i 2021.

Angara rakete pripadaju sledećoj generaciji raketa za lansiranje u svemir. Imaju lake, srednje i teške nosače koji mogu u orbitu da ponesu do 37,5 tona tereta. Koriste kerozin i tečni kiseonik, koji su ekološki bolja opcija od ranijih vrsta goriva.

(Telegraf Nauka / Tass)