Đavolja kometa moći će da se vidi golim okom: Najvidljivija biće 31. marta

Nakon erupcija kometa 12P/Pons-Bruks dobija rogove zbog kojih podseća na svemirsku letelicu „Milenijumski soko“

Milenijumski soko Foto: Christian Grube / ArcheoPix Phot / imago stock&people / Profimedia

Đavolja kometa, kako nazivaju kriovulkansku kometu 12P/Pons-Bruks, ima prečnik od 30 kilometara i kruži oko Sunca 71 godinu. Ovog meseca približiće se Zemlji dovoljno da će biti moguće videti je golim okom, javio je Gardijan.

Iako su prva viđenja zabeležena još u 14. veku, nazvana je po francuskom astronomu Žan-Luju Ponsu koji ju je otkrio 1812. i britansko-američkom astronomu Vilijamu Robertsu Bruksu koji ju je primetio tokom sledećeg preleta 1883.

Kometa ima čvrsto jezgo, a ispunjena je mešavinom leda, prašine i gasa, poznatim kao kriomagma. Jezgro okružuje oblak gasa nazvan koma, koji curi iz unutrašnjosti planete. Kada solarna radijacija zagreje unutrašnjost komete, pritisak se nagomila i kometa ima snažnu erupciju u kojoj izbacuje ledenu utrobu u svemir kroz pukotine u omotaču jezgra. Kometa tada dobija svojevrsne rogove, što je i razlog što je zovu Đavoljom kometom. Osim toga, posle dve erupcije letos nalikovala je čuvenom „Milenijumskom sokolu“, svemirskom brodu iz „Ratova zvezda“.

- Kometa bi trebalo da dostigne magnitudu 4,5 u narednim nedeljama i biće vidljiva iz Velike Britanije. Najbolja vidljivost se očekuje 31. marta – rekao je za Gardijan dr Pol Strom.

(Telegraf Nauka / The Guardian)

• Prekookeanski tanker zagađivač

12. mart 2024. | 16:22

A šta je sa nama koji nismo u Velikoj Britaniji, da li ćemo moći da je vidimo uživo, zna li neko?