Inženjeri Roskosmosa prave laganu raketu koja neće morati da poleće samo sa kosmodroma

Šef ruske svemirske agencije Jurij Borisoc rekao je da će te rakete-nosači moći da se koriste više puta

Lansiranje Foto: Sergei Savostyanov / TASS / Profimedia

Vodeći ruski institut i njegovi inženjeri rade na razvoju novih, veoma laganih raketa-nosača koje se mogu koristiti više puta. Ti novi uređaji neće morati da poleću samo sa kosmodroma, najavio je Jurij Borisov, šef Roskosmosa.

- Radimo na superlaganim raketama-nosačima. Ovaj trud inicirao je Fond za napredna istraživanja, a sprovodi ga Centralni istraživački institut za mašinogradnju pri Roskosmosu – rekao je Borisov, a prenosi Tass.

I buduća raketa-nosač i napredna Amur-LNG raketa sa pogonom na metan moći će da se koriste mnogo puta, a biće smeštene u svemirskom centru Vostočni na ruskom Dalekom istokur, dodaoje šef Roskosmosa.

Jurij Borisov Šef Roskosmosa Jurij Borisov... Foto: Vladimir Astapkovich / Sputnik / Profimedia

- Ovo radimo ne samo zbog interesa nacionalne ekonomije. Naš osnovni kupac, Ministarstvo odbrane Rusije, očekuje mnogo od ovoga. Oni su takođe zainteresovani da lagane rakete-nosači ove klase smanje cenu lansiranja Zbog toga se mnogo očekuje – rekao je Borisov.

On je dodao da se na ovoj laganoj raketi radi već dve ili tri godine, ali da se ne priča mnogo o njoj jer je reč o inovativnom dizajnu.

(Telegraf Nauka / Tass)