Sonda Ajnštajn uspešno započela misiju: Kinezi i Evropljani zajedno poslali satelit u svemir

Letelica je kolaboracija koju je vodila Kineska akademija nauka (CAS) u saradnji sa ESA i Institutom za vanzemaljsku fiziku Maks Plank iz Nemačke

Sonda Ajnštajn Foto: STR / AFP / Profimedia

Kineska raketa Dugi marš 2C lansirana je danas u 8.03 iz Šičang satelitskog lansirnog centra u Kini. Ona je u svemir ponela sondu Ajnštajn, saopštila je Evropska svemirska agencija (ESA).

Nakon uspešnog lansiranja sonda Ajnštajn započela je misiju posmatranja neba i traganja za rendgenskim zračenjem misterioznih objekata poput neutronskih zvezda i crnih rupa.

Sonda Ajnštajn je kolaboracija koju je vodila Kineska akademija nauka (CAS) u saradnji sa ESA i Institutom za vanzemaljsku fiziku Maks Plank iz Nemačke.

- Želeo bih da čestitam kolegama iz CAS-a na uspešnom lansiranju inovativne misije koja će postići velike stvari u polju rendgenske astronomije. U ESA cenimo međunarodnu saradnju kojom se unapređuje nauka i poboljšava naše shvatanje kosmosa. Želim timu misije Ajnštajn veoma uspešnu misiju – rekla je Kerol Mandel, naučna direktorka ESA.

Sonda Ajnštajn opremljena je sa dva instrumenta koji će zajedno dati dosta podataka – WXT i FXT.

Ona je brzo nakon poletanja dostigla visinu od 600 kilometara. Letelica će obilaziti okko zemlje svakih 96 minuta sa orbitalnim nagibom od 29 stepeni, a sposobna je da pregleda celo nebo tokom samo tri orbite.

Prvih šest meseci sonda će biti testirana i kalibrisana, a nakon toga bi trebalo da najmanje ri godine proučava nebo.