Šokantno otkriće o ledenim džinovima: Naučnici sa Oksforda predstavili prave boje Urana i Neptuna

Tim profesora Patrika Irvina pokazao koliko su u stvari slične dve planete

Uran i Neptun Uobičajene predstave Urana i Neptuna... Foto: Shutterstock/Tristan3D

Neptun je poznat kao jarko plava planeta, a Uran kao zelena, ali je nova studija otkrila da dva ledena džina u stvari izgledaju mnogo sličnije nego što se mislilo. Prave boje planeta potvrđene su uz pomoć istraživača koje je predvodio profesor Patrik Irvin sa Univerziteta u Oksfordu, piše Phys.org.

On i njegov tim utvrdili su da su oba ova sveta u stvari zelenkasto plava, uprkos uobičajenom uverenju da je Neptun gotovo azuran, a Uran bledo cijan.

Astronomi su dugo znali da većina fotografija dve planete ne pokazuje njihove prave boje. Greška je nastala zbog fotografija koje su poslale letelice poput Vojadžera 2, koje su samo proletele pored njih i snimile ih u odvojenim bojama.

Slike sa po jednom bojom su kasnije spojene i napravljene su kompozitne kolor fotografije, koje ne prikazuju uvek pravu boju. Posebno je to bio slučaj sa Neptunom, koji je delovao „previše plavo“.

Osim toga, prve slike Neptuna sa sonde Vojadžer 2 su imale jak kontrast da bi se razotkrili oblaci i vetrovi.

- Iako su poznate fotografije Urana koje je napravio Vojadžer 2 objavljene sa skoro pravom bojom, Neptunove su pojačane i veštački postale još jače plave. Iako su uz njih objavljena objašnjenja o pravim bojama, ljudi su na to zaboravili. Mi smo sad iskoristili naš model i predstavili prave boje i Urana i Neptuna – rekao je profesor Irvin.