Čudno lansiranje: U svemir šalju kosu Vašingtona, Kenedija i Ajzenhauera, pepeo legendi Zvezdanih staza…

A. I.

Kompanija „Celestis“ specijalizovana je za slanje kremiranih posmrtnih ostataka i uzoraka DNK u kosmos

Lansiranje Foto: Celestis Inc/Mega / The Mega Agency / Profimedia

Raketa Vulkan u svemir će uskoro odneti uzorke kose trojice američkih predsednika, kao i pepeo legendi naučnofantastičnog serijala „Zvezdane staze“. Misiju će organizovati „Celestis“, kompanija specijalizovana za slanje kremiranih posmrtnih ostataka i uzoraka DNK u svemir.

Reč je o uzorcima kose prvog američkog predsednika i vođe ustanka protiv britanskih vlasti u Severnoj Americi Džordža Vašingtona, kao i generala i američkog predsednika Dvajta Ajzenhauera i njegovog naslednika na mestu šefa Bele kuće Džona F. Kenedija.

Ajzenhauer i Kenedi Dvajt Ajzenhauer i Džon Kenedi... Foto: KEYSTONE Pictures USA / Zuma Press / Profimedia

- Apsolutno je izvodljivo, sa naučne tačke gledišta, da budući istraživači mogu da pronađu ovu leteću kapsulu i prouče šta je u njoj. Smatramo da time odajemo priznanje trojici predsednika - rekao je predsednik kompanije Kolbi Jangblad.

Osim uzoraka kose nekadašnjih predsednika SAD, na letu će biti i pepeo kreatora serije „Zvezdane staze“ Džina Rodenberija, njegove supruge Majel Baret Rodenberi, koja je ostvarila značajne uloge u tom serijalu kao Kristina Čapel, Loksana Troj i zvuk brodskog kompjutera, i DNK uzorak njihovog sina. U svemir će odleteti i ostaci drugih legendi Zvezdanih staza - glumice Nišel Nikols, koja je glumila poručnicu Uhuru, i glumaca Džejmsa Duana, poznatog po ulozi Montgomerija Skota, i DeForest Kelija, koji je igrao dr Leonarda Mekoja.

Zvezdane staze Legendarna prva postava Zvezdanih staza... Foto: NBC/THA / Hollywood Archive / Profimedia

- Veoma smo zadovoljni što smo ovom misijom ispunili obećanje koje sam dao Majel Baret Rodenberi 1997. godine, da ćemo jednog dana zajedno sa njom i njenim suprugom, kreatorom „Zvezdanih staza“ Džinom Rodenberijem, leteti memorijalnim letom u duboki svemir - rekao je izvršni direktor kompanije Čarls Čafer.

U svemir će odleteti i posmrtni ostaci astronauta iz progama Apolo Filipa Čapmana, kome se šezdesetih nije dalo da odleti sa Zemlje.

Lansiranje raketom Vulkan bilo je planirano za 24. decembar, ali je juče odloženo za početak sledeće godine, tj. za 8. januar 2024.

Lansiranje Foto: Celestis Inc/Mega / The Mega Agency / Profimedia

Inače, kako je Telegraf Nauka već pisao, odluka milionera Timotija Neša da tokom septembarskog leta „Virdžin galaktikom“ do ivice svemira ponese ostatke vrsta Australopithecus sediba i Homo naledi šokirala je i zgrozila antropologe.

(Telegraf Nauka/Tanjug)