Instagram profil promoviše nedokazivu tvrdnju da je Zemlja ravna ploča i da su sve slike iz svemira nastale u laboratoriji NASA u Hjustonu

Printskrin: instagram/Ars Technica / NASA

„Međunarodna svemirska stanica je stvarna. Nalazi se u ovom bazenu… a ovo su šetnje svemirom“, navodi se u postu od 1. decembra na Instagram stranici flatworldlogic. Na kolažu slika vidi se fotografija nečeg što liči na deo Međunarodne svemirske stanice, a zatim slike astronauta pod vodom. Međutim, iako su slike stvarne, tj. nije reč o fotomontaži, potpis na njima je lažan.

View this post on Instagram

A post shared by Flat World Logic (@flatworldlogic)

U bazenu prikazanom na slikama ne nalazi se stanica koja već 25 godina kruži oko Zemlje, niti astronauti koji se prave da su u svemiru, već je reč o bazenu koji američka svemirska agencija NASA koristi da te astronaute priprema za ponašanje u mikrogravitaciji oko MSS. U bazenu se nalazi i replika dela svemirske stanice.

@komesmetaistina „Međunarodna svemirska stanica je stvarna, ali se nalazi u bazenu“! Ova laž postala hit na mrežama. #istinaililaž #nasa #svemir #astronaut #debunked #foryou #fyp #bazen #ravnazemlja #teorijezavere ♬ original sound - udarac.istine

Već običnom pretragom preko slike na Guglu, postaje jasno da ova fotografija sa Instagrama nije nikakva tajna, već da je reč o slici koju su sama NASA i portal Ars Technica objavili još 2017, tj. 2013. godine. Agencija je to objavila u izveštaju o treningu posade Svemirskog centra Džonson, dok je Ars Technica objavila u tekstu „Plivanje sa ljudima iz svemira: Trening za svemirske šetnje u džinovskom bazenu NASA“ koji je potpisao Li Hačinson.

Na svim tim slikama je Laboratorija za neutralnu plovnost NASA u Hjustonu, prostor koji se koristi za treniranje astronauta, a voda u bazenu služi da bi se imitirali uslovi mikrogravitacije.

- Laboratorija za neutralnu plovnost koristi se za trening za svemirske šetnje. Astronauti skoro uvek vežbaju ovde pre nego što odu u svemir. Pod vodom imaju prava svemirska odela. Nose i tegove u tim odelima kako bi postigli neutralnu plovnost, da ne tonu ili plutaju. Nije to zaista osećaj kao u svemiru, i dalje osećaju vodu, ali je najbliže tome za trening – rekla je za USA Today Čelsi Balarte, portparol NASA.

Kako ovaj sajt navodi, podvnodna replika Međunarodne svemirske stanice nema mnoge komponente koji u svemiru postoje uključujući solarne antene, radijatore, module Kibo i Kolumbo, evropsku robotsku ruku…

Osim toga, postoji mnogo dokaza da se Međunarodna svemirska stanica nalazi u orbiti, a NASA ima i živi prenos na Jutjubu iz MSS, u kojoj ne borave samo američki, već u ovom trenutku i ruski, danski i japanski astronauti.

Instagram profil flatwolrdlogic promoviše nedokazivu i pre mnogo vekova oborenu tvrdnju da je Zemlja ravna ploča. Da bi to dokazali, imali su još jedan post iz bazena na kome su predstavili astronauta u bazenu uz natpis „Pre fotošopa“ i astronauta u bazenu uz natpis „Posle fotošopa“. Naravno, to što su položaji dva astronauta potpuno različiti nije im bilo bitno, pa čak ni vrlo uočljiva razlika – astronaut u bazenu na ruci ima italijansku, a onaj u orbiti američku zastavu. Valjda je njihova logika: šta je jedna zastavica za one koji mogu da obrišu ceo bazen.

View this post on Instagram

A post shared by Flat World Logic (@flatworldlogic)

• teorija zavere

11. decembar 2023. | 12:14

"Instagram profil flatwolrdlogic promoviše nedokazivu i pre mnogo vekova oborenu tvrdnju da je Zemlja ravna ploča." - Vrlo lako može da se utvrdi da li je globus ili ravna ploča. Ukoliko na Južnom polu postoji polarni dan, tj. period godine kada nema noći, onda je globus. Ukoliko uvek imamo dan i noć onda je ravna. Na žalost, mi smrtnici ne možemo da odemo na južni pol i sami se uverimo. 1959. godine je potpisan Antarktički sporazum po kojem je zabranjeno da samostalno idemo na Antarktik. Znam da postoje organizovane turističke ture i da je bilo i Srba koji su išli na "Južni pol", ali realno, vodili su ih kao ovce i doveli do mesta za koje su im rekli da je Južni pol. Imali smo i mi lika koji je vozio migrante do nekog beogradskog prigradskog naselja i rekao im da je to Horgoš. Što se tiče Međunarodne svemirske stanice (ISS) ona definitivno nije u svemiru. Pogledajte neki Nasin snimak gde imate ženu u ISS-u i obratite pažnju na njenu kosu. Kosa u bestežinskom stanju treba da se kreće u svim pravcima, a kod žena u ISS-u stoji strogo uspravno. Odlično za reklamu za gel za kosu. Imate i dosta snimaka gde neki predmet padne na pod, iako bi trebao da lebdi.

• Pop

15. decembar 2023. | 11:01

Има и оних слепих и оних којима се мозак није прилагодио па јадни халуцинирају. Чудна смо ми бића стално нешто измишљамо јер нам је машта без граница али захваљујући томе еволуирамо и то је најбоље што нам се догађа.

• Mihajlo

14. decembar 2023. | 15:18

Ovakve teorije zavere i likovi, nalozi, sta god koji ij promovisu, sluze za bacanje prasine u oci pravim zaverama koje su mnogo opasnije.