Prvi put laserom poslata i primljena poruka sa razdaljine od 16 miliona kilometara

Planeta Mars Foto: Tanjug/AP

Inovativni eksperiment na Nasinoj misiji "Psyche“ upravo je postigao važan korak tako što je uspešno sproveo demonstraciju najdalje laserske komunikacije. Demonstracija nove tehnologije bi mogla u budućnosti da pomogne čovečanstvu u daljem istraživanju dubokog svemira.

Lansirana sredinom oktobra, "Psyche" je na putu ka metalnom asteroidu između Jupitera i Marsa. Letelica će provesti šest godina putujući 3,6 milijarde kilometara, javlja RTS pozivajući se na CNN.

Osim njene glavne misije, na sebi nosi i opremu za Deep Space Optical Communications (DCOC).

Na oval način je trebalo poslati i primiti podatke ka – i sa Zemlje, putem infracrvenog lasera, koji može da šalje podatke 10 do 100 puta većim brzinama nego uobičajenim radio-talasnim sistemima.

Ukoliko se pokaže uspešnim u testiranjima narednih godina, eksperiment bi mogao da postane osnova za tehnologiju koja će biti korišćena u komuniciranju sa ljudima na Marsu.

Tokom eksperimenta, laserom su prvi put poslati podaci sa mnogo veće udaljenosti od one između Zemlje i Meseca. Sa skoro 16 miliona kilometara podaci su stigli do „Kaltekove“ opservatorije u Kaliforniji.

Pređena razdaljina između je 40 puta veća nego ona između Zemlje i Meseca.

(Telegraf.rs)